|
|
|
|---|---|
|
jag tycker inte att min motor går 100% rent ibland och jag har precis bytt stiften så jag tänkte att luftfiltret kanske är igensatt. jag kollade haynes och där står det att man ska byta luftfilter var 2000mil. jag skulle gissa att mitt har setat där i minst 10.000mil med tanke på hur det såg ut. hur som helst så gick jag till en kompis som har bilverkstad. i alla hans kataloger var det som vanligt. ur e30 serien fanns 316, 318, 320 och 325 med och 318is stod det inte ett ord om. så det jag undrar är om samma luftfilter passa på 318i som på 318is? denna fråga gäller både orginalfilter och openair. ett orginal kostade 190kr och ett opeinair 595kr(vilket jag tyckte va billigt). är lite sugen på openair men jag är inte så sugen på att få hela motorn full med skit heller å andra sidan. tror att openair filtret kom från ett företag som hette dahlheims eller nått sånt. nån som har nån erfarenhet av det? | |
| Det är samma. | |
|
Ska du beställa ett sådant från dalhems så får du nog göra en adapterplatta själv. Finns att köpa KN med färdigplatta kostar dock lite mer. Kanske finns några mer märken.. har ingen vidare koll. Min bil: Länk |
|
|
som jag förstod det så skulle adapterplatta ingå i dom 595 kronorna. bra att veta att det är samma. då är det bara att försöka bestämma sig då. |
|
|
Någon har nog missat en 1:a 318i E30/E36 M40 9.87 - PK016C 155 130 100x66 1595:- Kolla: Länk Min bil: Länk |
|
|
Här hittade jag på www.motornord.se Länk 318i E30 4-cyl. M10, M40, M42 fyrkantig anslutning 82-91 57-0127 900:- eller 318iS E30 16V 4-cyl. M42 Motronic 88-90 57-0078 1.090:- Vet inte om det är med adapterplatta o sånt. Min bil: Länk |
|
|
det är nog bara jag som har blandat ihop namnen. ha sa till mig att han hade ett filter som kostade 595kr och ett som kostade exakt 1000kr mer. ett av dom var dalhems och vad det andra hette kommer jag inte ihåg. dalhems var alltså det dyra. vad det billiga då hette kommer jag tyvärr inte ihåg. får ringa honom igen. jag hade för mig att dalhems var det billiga. där hade jag fel |
|
|
Dom från motornord var med monteringsdetaljer. Min bil: Länk |
|
| jag tror nog att det får bli orginalfilter i alla fall då jag läst på en massa ställen att det tydligen är hyftsat stor chans att lmm går sönder om man kör openair. det vill inte jag riskera | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.