|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla människor! Jag ska besikta bilen på fredag och har ett sprucket dimmljusglas, bara en spricka. Glaset sitter inte löst och lyser som det ska. Men kommer besiktnings gubbarna/gummorna att ge mig ombesiktning för detta? Vad kostar ett nytt? | |
| det ska inte bli någon om besiktning för att du har ett spruket dimmljus. jag har förmej att jag betalade ugefär 1000kr för mitt | |
|
Har för mig att Mekonomen har köpte till min gamla där dock var det av äldre årsmodell |
|
| Du kan få anmärkning på det, om ljusbilden ändras pga stenskottet i glaset. | |
|
Fick själv ett dubb på ena helljuset och det blev ett liiitet hål på ca. 1 mm. Om jag har fattat det rätt så kan de slå ner på ändrad ljusbild samt om det kommer fukt på insidan som utvecklats till rost på reflektorn? Själv täppte jag till det lilla hålet med silikon snabbt som attan. Tyvärr hann det i det regniga Skåne smita in lite fukt innan dess dock :-# |
|
|
Hoobs: Titta på börsen, utlaggd annons på 2st dimljus till E39 för 400kr i 08. MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
Dra säkringen till dimljuset och skaffa nytt glas när du har tid. Fungerar inte dimljusen kan du inte få anmärkning på spräckt glas. Dock tycker jag att du skall orna till det hela innan du stoppar i säkringen igen..... |
|
| Halv/helljus är en sak, men dimljus blir nog inte din bil underkänd för. | |
| Jodå, man kan få ombesiktning pga för högt ställda dimljus OM de "fungerar." Dvs, går att tända/släcka. Men, besiktningsgubbarna brukar vara snälla och be personen ifråga ställa dimljusen på plats. | |
|
Jag hade två spruckna dimljus kopplade ur sladarna. Då har man inga dimljus som de kan anmärka p! |
|
Njuren |
Köpte mitt på biltema till 316:onnen =) BMW - i nöd och lust |
| Hade bara ett dimljus monterat på bilen (fungerande) och den gick igenom. Han kollade inte ens ljusbilden (på dimljuset), men för säkerhets skull - dra ut säkringen som nån skrev ovanför, för säkerhets skull. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.