|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har en BMW med stora stereopaket (8st högtalare) och jag undrar om jag kan byta ut högtalarna bak (4" högtalarna) till 6x9:or? Jag tänkte att ett slutsteg skulle få driva mina 6x9:or, men jag vet inte hur jag ska koppla.. jag orkar inte byta ut hela stereo anläggningen. har aldrig kopplat ljud förut så det skulle va bra om någon kunde hjälpa mej=). Mvh//Jonas | |
| med stora stereopaketet | |
hellonasty |
På BRL finns adaptrar som gör att du kan sätta 6x9:or i hatthyllan på E36:an... skaffa en stereo med lågnivåutgång...vill du ha kvar orginalstereon finns det beskrivet på "mekartips" hur du löder på lågnivåutgångar på denna. Går nog även med högnivå men ljudet blir inte riktigt lika bra men... Från stereon drar du lågnivåkabeln + en signalkabel bakåt i bilen...Jag drog den ner bakom stereon, till vänster bakom kåpan under ratten, bakom kickpanelen och pillade den under instegslisten, plockade bort baksätet och drog den under det fällbara ryggstödet, steget satte jag i bakluckans tak och drog ström och jordkabel i bakom klädseln i bagageutrymmet. Behöver du mer hjälp så säg till, kan eventuellt ta några bilder oxå. MvH |
|
okej, Tack!=D skulle va bra om du kunde skicka lite bilder så jag ser på ett ungefär hur jag ska koppla.. går det inte att dra kablar ifrån original slutsteget till det nya som ska driva 6x9:orna? Mvh//Jonas |
|
hellonasty |
Vet ej hur det ser ut med orginalpaketet...sitter det alltså ett separat slutsteg förutom det som finns inbyggt i huvudenheten? Isåfall, vad finns det för in/utgångar på detta? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.