|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kollade i teknikens värld och i deras värderingslista så är du inte 3000mil värda några 30 000kr! 2000mil = 5000kr | |
735 |
Sandgren: Det är nog mil över 10-15`som ska värderas som d du skriver. Låga mil kostar alltid mer därmed inte sagt att 10 kr mil är rätt... |
|
155-160 kkr som slutpris är vad jag tror. Det är trööögt att sälja BMW:ar i denna prisklassen. Konkurrensen är också stor. Peter_ooi: "Importerat 2002-05 av en autoriserad bilhandlare och därmed står den inte som import!" Vad menar du med detta? Såvida bilen inte importerades ny av den svenska generalagenten kommer den klassas som parallellimporterad. Det syns i alla papper som medföljer bilen till exempel. Därmed inte sagt att det är en sämre bil men det kommer säkerligen påverka slutpriset negativt vid försäljningen. Med tanke på alla uppdagade fall av mätarfusk av direktimporterade bilar hoppas jag din bil är väldokumenterad så du kan styrka den låga mätarställningen. |
|
|
bjoerck Det påverkar försäkringen! |
|
| 735: Enligt deras lista så stämmer det även på låga mil, kollade på 320i E46 och en som hade gått 8000mil var 5000kr mindre värd än en som gått 6000mil om det var samma årsmodell enligt deras lista. | |
|
Peter, väldigt få bolag gör skillnad i premie på import, däremot har de flesta bolag vissa krav tex immobilizer, märkta rutor etc. |
|
|
Marin och Bjoerck träffar rätt i värderingen anser jag. 180KSEK för en 328 från 98:a även med relativt miltal känns som ett år bort. Kanske funkar i Norrland? Begpriserna är som bekant högre där. /Simon |
|
| Stog en liknande bil i uppsala som var silver.Den begärde dom 165 för och den stog minst 3mån innan den försvann. | |
|
Simon Menar du att jag var helt ute och cyklade med mina 150? :-) |
|
|
pistolas, nej jag tror som Marin och Bjoerck 150-160KSEK ca. 180KSEK ser jag som högst orealistiskt, iallafall i södra Sverige. /Simon |
|
|
Som helt irrelevant jämförelse så kan man få svsålda runt 150-160' Passat 1,8T Variant -02 på låga mil S60 2,4T -01 8000mil--> 328:an i fråga är ju superfin och allt, men det är en 98:a import, och det är någon specialbil egentligen, inte ens en coupé. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.