|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte kolla om jag ligger rätt i pris, vill kolla intresset! BMW 328 E46 98:a Gått 6800 mil Tacklucka i Glas PDC (Backsensor) DSC (Anti sladd) Elsolgardin-bak Hel-skinn Sportstolar Xenon Vita blinkers Larm Avbländbar innerbackspegel Multiratt med farthållare M-vingen (Listen) Tonade rutor runt om (Proffs tonade) 18´ M3 fälgar m.m. Bilen är i prencip fullutrustad förutom NAVI, El-stolar samt regnsensor. Bilen är i toppskick! Importerat 2002-05 av en autoriserad bilhandlare och därmed står den inte som import! Milen är kontrollerad fulldokumentation och M-test från tyskland. (Papper Finns) Bilen är fullservad. Bromsarna runt om är bytta för ca 4 månader. Kamaxelgivare och termostat är bytta. (BARNSJUKDOMAR) Pris 180000:- Kolla även annonslänken: Länk | |
|
Är milen kontrollerad OCH garanterad av den auktoriserade handlaren ? Är länkarmarna bytta (annars har man snart 10´ i utgift, förmodligen) ? På priset skulle jag säga att 180´ är lite i överkant, jag skulle vara beredd att pruta en del på det. Obs jag är inte efter att pruta ner din bil, jag talar av egen erfarenhet då jag sålde min bil i somras (en svensksåld med 11´mil och ganska lik utr.). Lycka till med försäljningen hur som helst. :) Länk Länk |
|
|
Det är en sedan 328 för 180 000:- ? Det är hutlöst, maxmax 150 000:- |
|
| Milen är kontollerad av förra ägaren och själv kontrollerad via BMW sverige. | |
|
Det tvivlar jag inte på, men det är en 6år gammal bil, och dessutom ej en coupé som behåller värdet bättre, eller är iallafall mer lättsåld. För 180 bör du få en fin -00:a 328 coupé. du får knappast mer än 120' för den nästa år. OBS: bli inte förblindad av ett par stora fälgar. |
|
|
sorry, trodde att du skulle köpa en sådan bil, inte sälja :-) |
|
|
Peter, varför jag frågade var angående t.ex denna tråden: Länk där miltal också garanterats men som inte var värt så mycket... 6800 mil är ganska lite för en 98 som rullat i Tyskland, dessutom är det väl inte helt vanligt att man behöver byta bromsar runt om efter så många mil ?? Det var egentligen inte miltal och så som diskuterades, det var bara en fråga som dök upp i min knopp... :) Länk Länk |
|
|
Jag tror du kan få ut ca 165-170tkr om du har lite tålamod och "rätt" köpare hör av sig! FIN BIL!! Jag sålde en liknande bil som gått lite längre fast hade Navi samt Elstolar för 170tkr i Aug/03 Lycka till, Tobbe |
|
|
Ander S. Jag har fått papper på att den har rullat så mycket som det står på mätaren från BMW här i sverige. Jag litar väl på deras siffror. Andledningen till att den har gått så lite är att bilen är tillverkad 98:a och sedan stått som utsällnings bil för journalister/fotografer. Den är tagen i trafik 01 av en gubbe i tyskland som extra bil till frugan. Därmed den låga miltalet. Själv har jag kört snart 4000 mil. |
|
|
Referens, denna bilen såldes för 170 kkr i september 2003: Länk 10600 mil. Du borde kunna få minst lika mycket med tanke på att din bil ät bättre utr. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Jo bilen är ganska väl utrustad. Som sagt. Rätt köpare betalar nog de han vill ha. | |
735 |
Om man ska utgå från att d finns klima i bilen (standard?), så känns 180´ kanske lite väl, trots att den gått så pass långt. D fanns en 330 med lite fler mil än din strax norr om 200´med M-paket. Så kanske kring 165 om du har lite tålamod... |
735 |
Sorry, missade priset, var på rätt nivå om 200-hundringen... |
|
Men den utrustningen och så låga mil så är priset rätt. Någon som tycket max 150.000 för en 328 E46 med den specen?? ni måste skämta... drömpriser eller något skumt skulle jag säga om 150' Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
180tusen för en 98:a sedan, ni är ju galna Den här kan man säkert få för 140-145': Länk |
|
|
javisst, men den bilen har gått 3000 mil extra = 30.000 SEK. Mer utrustning på peter_ooi's bil. En bil med 1 eller 2 ägare värderas mycket högre än en som haft 5-6 ägare. Jag tycker iallafall 180' Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
den som vill skambuda 150 för min bil kan bara glömma! Det är 2 ägare innnan som har haft bilen. Tycker att priset är rimligt och inte dyr eller billig. Med tanke på den låga bilen, skicken, utrustningen och fälgarna så är den nog rätt för den rätta köparen. |
|
|
Peter: Din annonslänk är ur funktion BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Det är lungt peter_ooi, jag skall inte bjuda på den :)) fin bil dock! |
|
|
Länken funkar för mig. Jag skulle tippa på ett slutpris på ca 160´ Är det äkta M3-fälgar? |
|
|
Jag tippar på ett slutpris i trakterna av 160'. Min brorsa sålde sin 528iM -00, 9000mil i höstas för 167', och det var ingen rusning efter bilen precis. Tyvärr är BMW grymt svårsålt i Sverige upplever jag. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.