AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
880

Akut Biltransport!

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Hej!
Jag behöver få flyttat en ej körbar bil från Göteborg till Gislaved nu på Torsdag.

Hur löser man det enklast utan att det kostar skjortan... ;o)

TACKSAM för tips!

Mvh Tobias

Biltrailer ( kan dock bli problematiskt då om man t.ex. skall ha upp en E34 Touring med V8 då väldigt få trailers lastar såpass tungt...)

Sen har en del mackar etc biltransportbilar för uthyrning som tar t.ex. nyss nämda vagn kostar nån krona att hyra int elängr än du skall så

Sen finns ju proffslösning att låta t.ex. ett åkeri eller liftfirma transportera den
(Många liftfirmor har "flatbed-bilar" och kan emellan åt klämma in div andra transporter av saker på hjul...)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Tack Gasar-Magnus!
Nån mer som har nått tips? Ingen som känner någon som äger en såndär ombyggd Solstad Saab, hade ju varit perfekt!

///Tobbe
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Kolla upp vad bilen väger och vad en biltrailer pallar. Tror att det är det mest vettiga alternativet...Sen är det bara o hitta en bil som får dra hela tåget...

// J
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Nu har jag hyrt biltransportsläp hos Preem Utbyvägen samt lånat en stor jäkla Toyota Landcrusier så nu ska jag nog kunna dra skiten också! ;o)

Om någon här kör lastbil och ska köra me tomt lass till Småland imorrn så hör av er! Så kanske jag slipper köra toyota..... Får la ha handskar på mej så man slipper allergi.... ,o)

Tack för era tips! ///Tobbe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Inte för att jag har med saken att göra, men du kan ju ha glömt det i hastigheten... Har du körkort till kombinationen?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
BE räcker väl??

///Tobbe
Kolla bara så det inte är 60mm kula på Landcruisern, jobbigt läge och komma till Preem och försöka kränga på 50mm handsken.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
toby 2001: Absolut, det är lätt att glömma det i farten bara. Vore lite tråkigt att få parkera ekipaget halvvägs...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.