AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
801

checkkontroll problem!

Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
har ett märkligt problem....min checkkontroll säger oftast att nummerplåtsbelysningen o bakljuset inte är i funktion...men inte jämt! har kollat o bytt lampor, kollat efter oxid osv o även kablarna vid "gångjärnet" till b-luckan.

ngn som har varit med om detta o lyckas lösa detta mysterie?

jag har en 540-93

Vet dom som tagit ur kontakterna till höjning/sänkning av halvljuset och blivit kvitt problemet. Ja, du läste rätt. :-)
Vet inte varför.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
oki, låter skumt men men absolut värt ett försök...skall prova det...jag återkommer med resultatet:)

Es
49
Ess
540i Touring -96
Har hänt en gång på min också. Läste någonstans på detta eminenta forum att det kan hjälpa med att byta CCM? boxen (tror att den heter så) (typ "Check Control Module")som sitter i samma låda som säkringarna i min 540:a. Har inte själv bytt min men de ska finnas att få tag på på skroten för några hundralappar

Ess
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
vet om den modulen, men har inte tagit mig för att byta den, har hört en del som bytt den o trott att det skulle vara problemet men icke har det löst problemet, men visst kan det vara så i mitt fall...skulle vara kul o kunna låna en o prova med innan man man plöjer ner en "massa" pengar...men tack för tipset ändå:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.