|
|
|
|---|---|
|
470 hk kan ju diskuteras, men en annan utväxkling + högre varvtalsstopp gör definitivt skillnad: Länk Vissa Nowack N500 verkar gå ännu bättre, men annan diff är definitivt att föredra! | |
|
Gustav: vad använder de för utväxling i diffen på Nowack-bilarna? Finns det någon Nowack i Sverige? //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| Nowack har orginal utväxling men höjt varvtalsstopp. | |
| Ingen Nowack i Sverige så vitt jag vet. | |
|
Är det lägre utväxling i Dinan-bilen alltså? Sticker ifrån rätt fint vid starten måste man ju säga! Hur mycket varvar Dinan-bilen? //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| Den varvar så att den växlar på samma hastighet som standard M5an. Till 7300 rpm har jag för mig. | |
| Ojoj, den rörde verkligen på sig. Skulle vilja se S2:an mot E55 AMG, kan bli tufft för mercan. | |
|
Imponerande! Vilken enorm skillnad.... Har den bilen en helt annan diff än en original M5? Gustav, av ren nyfikenhet: bor du i CA eller är du bara där ofta? :) |
|
| Dinan-M5:an har en slutväxel med 3.45, original är det 3.15. | |
|
Tror nya E55 är vassare. Nej, bor inte där. Men såna här saker gör det ju svårt att hålla sig borta därifrån: Länk Länk Länk Men ngn sa att Dinan bilen växlar mkt "snabbare" (eller hårdare) än föraren i den blåa som tar det lite mer lugnt med växlingarna. Dock varvar båda bilarna ur. |
|
|
Frågan är vad kostar kalaset? Dvs vad får jag betala för DINAN emblemet bak och 70 HK extra? Nipply |
|
|
Allt går att köpa för pengar ;) Länk |
|
|
Michel, Jag tror vi kan ha en gemensam bekant? Andreas?? Körde Ferrari under ett par år. Någon du känner? Nipply |
|
|
Nipply, Jodå han kör fortfarande sin 512 TR, med det brutal ljudet,men just nu är han i Milano. Han brukar hälsa på runt våren /sommaren. M |
|
|
Dinan är fruktansvärd överprissatt tyvärrr. Noweack också men där får man mer för pengarna (om man har tur hehe). Intressant läsning om dyno: Länk Man kanske ska kalla honom för Steve Dyno istället... |
|
|
Michel, Nu tänker vi inte på samma kille? Andreas som jag känner körde en F355 spider. Kompis med Panos, Acki och grabbarna. Andreas är hantverkare.... Nipply |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.