|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jo jag har nåt tjall på min kupé fläkt. (Ej AC) Har sökt bland gamla inlägg men det tycks inte finnas några som beskriver mitt problem korrekt. Nåväl. Den funkar ibland men lägger på senare tid av allt oftare. När man sedan slår hårt i instrumentbrädan eller stänger en dörr hårt så brukar den starta igen. Men nu har den lagt av helt. Stendöd. Den sista veckan har jag och fläkten bråkat massor och många slag och sparkar har älsklingen fått erfara. Men det hjälper inte. Den har dessutom blivit slöare och slöare och har på sista tiden knappt snurrat runt på 4:an, max power. Hela tiden från dess att jag köpte bilen förra året tills nu så har låtit som om något skulle ligga i fläktsystemet, en hare eller två eller kanske lite is eller något. Vad kan vara fel? Behövs en ny fläkt, är det kolet som gått eller kanske fläktmotståndet? Eller något annat? Lite jobbigt med imma på fönstrena hela tiden.. Drar med handen på rutan och det liknar kärlektscenen ifrån titanic. Ryser. --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. | |
| Kolen i fläktmotorn är garanterat dåliga, eller helt slut... Byt kolen.. | |
|
Tack för det snabba svaret! Men kan man inhandla och byta kolet själv eller ska man lämna in hela fläktmotorn till en elfirma/ellindningsfirma eller bmw? Är detta en dyr process isåfall? Kanske kan hitta en billigare på skroten? Förklarar detta att jag måste banka ibland för att få fläkten att starta samt missljuden? --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
| går att köpa på ok macken för kanske 40-60:- går att býta själv, men om du köper på ok får du slippa dom till rätt storlek, mkt enkelt då det är så mjukt ta ut fläkten och kolen ser du när du öppnar motorn...sedan funkar det nog, är kolen är slut måste man banka på fläkten och då blir det kontakt och funkar ett tag..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.