|
|
|
|---|---|
| Bernats Bil(aukt MB åf på södra sidan stan) tar numer inte in inbyten ens om man köper en ny bil av dom, då är det RIKTIGT lungt eller hur... Det är för tur att man åker BMW:)) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och vad har du att göra på Hattåkar affären ??? Tar dom inte byten, då lär dom minska den ev nybilsförsäljningen rejält i såfall, kan nog vara lungt, men M5an på Windahls i Nora har varit borta nån månad och den kostade 450tkr så det går visst att sälja en del trots allt. och vad ska du med bil till som flyger för 22 spänn :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Asken: Min farsa köpte en ny MB 270 CDI i måndags. MB handlaren i Lund tog gladeligen emot hans A6 Avant i inbyte och detta dessutom till ett mycket bra inbytespris. Låter märkligt då jag trodde de flesta försäljarlönerna var delvis baserade på försäljning. Dvs inga affärer, ingen lön. Om de vägrar inbyte borde försäljningen av nytt i stort sett upphöra då MB nog har flest privatkunder. Kanske har MB handlaren du nämner hittat en guldåder och skall årligen leverera 1500 nya MB till ett nystartat gigantiskt taxibolag? hasso: Tack för tipset...fördelsedagspresenten i år för farsan är räddad, det blir en rutig sportmössa :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Asken: du är inte tillräckligt gammal/solvent för att få handla av dom .*S*... du vet ju hur det är med MB åf: Bättre att odla sin image av exlusivitet än att behöva bemöda sig med att sälja bilar... K:Säker på att det är "sport"mössa och inte bara en rutig gubbkeps ( sk. MB-keps?? *LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
G-M: :) Läste faktiskt i en gammal tidning från 50-talet där "Sportmössa" var den riktiga ursprungsbenämningen "MB-mössa" alt. "rutig gubb-keps". Kärt barn har alltså många namn som det vackert heter. Det var och är kanske höjden av sport för vissa...det enda sportiga jag kan se med det idag är kombinationen äldre gubbe iförd rutig sportmössa körandes med frugan i 80 knyck på landsväg med 2:ans växel ilagd :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Äh, snacka inte strunt om Mercedes. :-) Det är bra bilar det också. Den ultimata sleepern är E55 AMG T med E200-emblem på bakluckan. En sån skulle jag kunna tänka mig i framtiden. | |
|
Med tanke på det föregående inlägget så hade en före detta chef till mig en dylik sleeper. Första gången jag såg honom i bilen trodde jag inte han var klok. 18" amg fälgar på en e200 kombi automat... Det var en e50 amg...Som den gick bilen...:) // J |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
"...Som den gick bilen...:)" Ja! Då var han verkligen inte klok om han hade 18" på en gående bil. Hade nog passat bättre med ett par broddförsedda galoscher. ;) "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.