|
|
|
|---|---|
David E 30 |
Igår åkte (hoppade) jag över ett gupp, då slutade hastighetsmätaren att funka + bensinförbruknings-mätaren! Jag upptäckte att säkringen hadde gått...så jag bytte den,men direkt när jag startade bilen så gick den ingen. Någon som kanske vet vad som kan ha hänt?! Hur skall jag felsöka? Tacksam för svar! // David 325ik-87 |
|
Inte helt ovanligt är att lödningarna på kretskortet släpper. Jag har iofs aldrig hört att det orskar att säkringen går, men det är väl inte omöjligt att det kan ha blivit kortis nånstans samtidigt. Plocka ut instrumenthuset och skruva isär, så kommer du åt kretskortet (kolla under tips och teknik --> mekartips --> elektronik --> byte av batterier...). /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
David E 30 |
Hmm... OK Skall kolla detta! Tack! |
|
Jag kan nästan med säkerhet säga att det är kontakten som sitter i diffklumpen. Bak i diffen har du nämligen givaren för hastighetsmätaren! Har råkat ut för samma sak! Då var det att ena sladden som hade gott av. *MORE POWER* |
|
David E 30 |
Japp !!! Det var ena sladden till givaren i bak-axeln som var av! Tack : JONAS BMW CS:4338 |
|
Det var så lite så! Kul att man kan hjälpa till! *MORE POWER* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.