AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
746

Ut i snön o spinn loss med era BMW Malmöbor!

Njuren
Ut i snön o spinn loss med era BMW för nu kommer en chans till!

BMW - i nöd och lust
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Haha, förra gången, förra veckan så hälsade jag på en lyktstolpe i snöyran!Bucklade huven, förstörde vänster framlampa och blinkers... Tråkigt ;( Men men, kanske ska ge högersidan en chans också ;)

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
inte 325 caben hoppas jag...

---
Min E30: Länk
Fyfan vad powerslides, sladdar, ställ och allt vad det heter, SLÅR ALLT!....har starka funderingar att bosätta mg i arjeplog där man ahr snö stödde delen av året ;) Här i lund har det redan börjat töa bort igen =(
MVH
Nu har tyvärr snön försvunnit här i halland också tyvärr.Men jag har försökt utnyttja den korta tid med snö så mycket jag kunnat.
Nu hoppas jag att prognoserna för i natt slår in för då ska det i ut och bredsladdas i morgon igen
MVH Jimmy
Förbannade plusgrader!!!!!!!!!!! :)

Hann dock ut en sväng med polarens Clio sport 16V, kanske låter patetiskt för de flesta, men betänk att bilen har 140 hk och väger cirka 1000 kg, och har ett mycket styvt sportchassie = förbannat skoj bil!

Tyvärr är den ju felhjulsdriven, men det gav oss chans att öva på "lift off oversteer"- tekniken, samt "scandinavian flick"! Det gick faktiskt att få rätt sjyssta ställ även med drivningen fram :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Undrar om det kraschas mer i södern eftersom ni inte har snö så ofta? I Mälardalen är det väl inte heller snö så ofta. Men nu har det ju varit snö här i nästan en månad snart.

Nån borde göra en undersökning! =)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Alltså kraschar mer för att ni är "otränade" på snö! Om nån förstår min luddiga fråga.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
deejaywasp: Nej det var golfen!

Stavros: jo, såfort det är minsta lilla glatt så åker skåningarna av vägen. Olyckorna ökar säkert med 100%.

Min lilla fadäs berodde på extremt dåliga däck, en dum och inte alls genomtänkt manöver och inga abs bromsar. Är nog van vid bmwn...

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Kalle: Varför sladdade du inte med din bmw?

ang. framhjulsdrift. I med backen och fullt rattuslag. Karusell! ;) Luktar dock bränt efter ett tag..hehe.

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
ChristianF: Du menar så här? Länk

Två bilar är fler än en..
Bmw ludde
Kan bara säga att det är snorhalt i jönköping nu, blev ståendes i en backe, hatar dubbfritt =P

Mvh Ludde
Länk
Det kom ingen snö i natt men här är jävligt halt nu.Jag var ute nu och hade lite väl optimistkt gaspådrag i en kurva.Jag snurrade ett halvt varv och var på väg att sätta bilen i en lyktstolpe.Hade jag släppt gasen hade det smällt.Får nog ta det lite lugnare i fortsättningen om jag skall ha kvar min trotjänare
Optimistiskt skall det stå
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Metallica mats: gjuten! vi var iof på snö och det var inte däcken som luktade;) Satan vad däcken måste ha slitits!... Härlig presidentare ni fick till på slutet också!
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Behöver väl inte vara snö för att man ska köra på ställ? Räcker bra med V8 och bakhjulsdrift och lite asfalt.. -gärna torr för då luktar det så gott :)

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
bo
282
bobbby
320i -91
Där har du helt rätt.
Annars tyckte jag de gick bra i morse också
Minus 10 o isgata där jag bor i alla fall.

Bobby
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.