|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hört ett rykte att det går att få ut en del info ur klimatanläggningen på e36, t ex uppgifter om bränsleförbrukning. Det skulle i så fall vara gm vissa koder. Är det en skröna eller går det verkligen? /Robban | |
|
Låter lite skumt men man vet aldrig =) //Thorssa |
|
|
Du kan få information om temeperatur vid dom olika sensorerna runt om i coupe´n ,hastighet och varvtal mm (inte bränsleförbrukning). Tryck på auto och defostern till bakrutan samtidigt för att komma till detta läge och auto och knappen över defrost för att lämna. Detta funkar bara på den stora kliman. det finns fler inlägg om detta om du söker lite då kan du även hitta listan med alla funktioner. |
|
|
Evo 3, har du testat att få fram det här på din -96:a? jag har provat på min 328-96(sv.såld med digitala kliman) tidigare och jag har inte lyckats med att få fram några värden, måste man hålla in Auto och defrosterknappen länge eller bara en kort stund och spelar det ngn roll om motorn är igång eller om det räcker med endast tändningen på? Mvh/ Micke t |
|
|
Någon som kan hitta länken till den tidigare tråd där detta diskuterades? Jag hittade den inte. Jag antar att informationen kommer upp på checkkontrollen. |
|
|
Här står det vad man kan få fram för data(Flåklypa, detta ska visas i klimatanläggningens display, har du provat på din?) Länk Mvh/ Micke t |
|
| Nix, jag har inte provat, men jag skall göra det i morgon om jag kommer ihåg. Tack för detektivarbetet (länken) :-) | |
|
Det verkar inte funka i 98:an i alla fall, var tvungen att testa pronto och om man inte ska behöva trycka väldigt länge så lirade det inte :-( // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Vad jag har hört så fungerar det om man har den kliman som inte har funktionen för auto filtrering av luft utifrån, som man tex. kan aktivera vid stadskörning... I övrigt skall det fungera enligt ovan skribenter... |
|
| Det fungerade inte för mig. | |
|
Jag har ingen AUC(automatisk återcirkulation av kupéluften vid dålig luftkvalitet utanför bilen) men det funkar ändå inte, jag har försökt att hålla inne knappkombinationen ganska länge, men utan resultat. Evo 3, funkar detta på din 323:a? Mvh/ Micke t |
|
|
Tack allihop för era svar. Jag ska ta och testa. Har stora kliman utan AUC. /Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.