AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.564

Biltemas billarm

Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Eftersom jag har ingen fjärstyrt c-lås så vill jag ha det så täönkte jag köpa biltemas billarm för 450 kr för att jag vill har fjärstyrtlås.

NU undrar jag om det är någon som har installerat en sån i bmw e36 . Det står på kartongen att det ska gå men frågan är om det är luftdrivna c-lås pumpen på bmw eller är det inte det !

Verkar inte så svårt att koppla in de det är bara 4 kabllar!

Skulle vara tacksam för hjälp ! Det ska finnas 2 st kablar som (en som låser och en som öpnnar och det är där man ska koppla in 2 st kablar och 2 st på bateriet. (+ och -)!

Hälsningar

Ezi

Ezi Pezi
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Jag undrar detsamma... en dryg femhundring för ett larm låter för övrigt kalas...
Nån som vet om det är lämpligt för E36:an?

mvh Sahlin
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

På min fd. 325:a va ett biltema larm monterat. Då killen inte lyckats koppla larmet till centralåset försökte jag ett antal gånger själv. Va i kontakt med div. larmfirmor och även med BMW utan resultat.

Allt slutade med att jag rev ut allt som hade med Biltema att göra för att inst. ett "riktigt" larm hos ett proffs. Larm inkl. montage endast 2995kr. Inte så blodigt med tanke på vad man fick...

Överväg allltså att inhandla biltemas larm, det är mitt råd.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
om det är tänkt att ha fjärrstyrt larm så ska man köpa biltemas c-lås också är det tänkt av dem tror jag. sedan ska man köpa c-låsmodulen också för att koppla larm o c-lås..

vet inte om det är lätt eller om det överhuvudtaget kommer att gå om du redan har c-lås o vill koppla biltemalarmet till det..

men har för mig att om du läser på lappen så finns det luftdrivet c-lås o en till sort. kanske elektrisk men e inte säker.. ta reda på vilken sort din bil har o pröva dig fram.. min gisning är att du har luftdrivet c-lås..
vet inte om detta hjälpte men hoppas att det gav dig nåt iaf..

........ HAHA ;p .....
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Inte har E36:orna luftdrivet c-lås. Inte på någon av d E36:or jag har haft iaf.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag har jobbat på biltema och tagit emot många returer där folk bara köpt larmet för att ansluta till orig c-lås. Det går alltså inte som det sades ovan. Man måste köpa hela "kitet"..
su
34
sundh
M3 e30 -87
M3 e30 -88
M3 e30
325im -87
320-99
Jag köpte ett sådant larm till min 325:a förra sommaren. Det tålde inte ens kondensen i bagaget det tjöt hela tiden. Det är bättre och köpa ett riktigt för 1500kr istället....
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag monterade ett i min e34!
Jag fick köpa extramodulen också.
Kolla här hur jag kopplade Länk
Borde vara ungefär likadant eftersom det sitter samma typ av centrallåsmotor i e36:an
Lars
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag monterade ett i min e34!
Jag fick köpa extramodulen också.
Kolla här hur jag kopplade Länk
Borde vara ungefär likadant eftersom det sitter samma typ av centrallåsmotor i e36:an
Lars
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
ja har lyckats koppla ett biltema larm till c-låset på en e36 320 coupe
Om man ändå ska installera ett nytt larm, varför inte ta ett som är godkänt hos försäkringsbolagen och därmed får självriskeleminering vid inbrott. Bolagen brukar i många fall ha väldigt bra pris på larm om man installerar det hos en firma som har rabatt genom bolaget...

Själv så gjorde jag så genom mitt fb... Vad gör man inte för att få ha pärlan ifred?

~ Over and out ~
bmwdr
Hejsan!

jag har jobbat med larm i ganska så många år. E36:or har inte "luft driven" c-lås som även heter VaccumDrivet.. det är bl.a mercedes och audi som har det... Om du har c-lås från början så behöver du ibland!!! en extra c-motor och sätta i förardörren då du ska ha ett fjärrstyrt c-lås.. I och med att det finns ingen motor i där från början då det inte är fjärrstyrt! om man inte har det så låser man ju upp med nyckel och då behövs det ingen motor...

om du ska köpa ett riktigt larm så ska det vara tex CarGouard som har den bästa tekniken av larm! Om du behöver hjälp med installation så här av dig/er till mig så ska vi nog kunna lösa det!!

BMW BRÖDER!!!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.