AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.958

hur tar man isär förarstolen e36.

ThomasMarklund
Hur tar man isär förarstolen till E36?
Min spak som jag fäller stolen med har pajat.. Verkar som det är vajerna som har lossnat på något sätt....

MVH
Thomas
borgmastaren
Om du "lyfter" upp stolen med mittenspaken och drar fram stolen max. Då bordu du kunna se in under stolen. Där finns ett antal vajrar, kolla igenom dom. Jag vet att de 3 spakarna brevid stolen går in där under.

Lycka till
ThomasMarklund
Tackar!
Ska kolla detta omgående.
Stolen, har du tagit isär den någon gång?!
Ifall det är där som det har skitit sig?

Mvh Thomas
borgmastaren
Nej, har aldrig provat. Funderar på att kolla upp om man kan byta stolsvärme. Min fungerar inte.
Säkert nån som satt sitt knä rak i sätet så att nått gått av.

/M
Ja
7
JayJay
323i Coupé-96
Är det när du ska fälla upp stolen så man kommer in i baksätet som pajat? iså fall så är det en vajer med en liten fjäder på som har lossnat från sitt fäste under stolen, sätt tillbaka den så funkar det igen.
ThomasMarklund
Japp, det är det som är problemet.

Ska kontrollera under stolen ikväll!

Tacktack!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Thomas: Har samma problem som du. Har konstaterat att vajern är av under stolen, precis vid fästet. Hade oxå stolen helt ute för att försöka skarva vajern. Detta gick ej då utrymmet var minimalt.

Insåg då att jag va tvungen till att ta av bakstycket på stolen för att byta hela vajern...men HUR? Vill inte böja och bända för mycket utan att veta hur man ska göra.

Någon som vet hur???

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Är det någon som har fixat sin stol efter att vajern yp har släppt?
får inte loss baksidan av sportstolen dock, Någon som vet kanske eller har mekat med det innan
tackar för svar:)
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

marconi: Vill som sagt veta det samma, har själv inte vågat riva i det igen. Vill ju inte bända på fel håll eller på fel del.

Ser bara kvar att ringa BMW och få en beskrivning skickad till sig.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Jimmyboy isåfall kan väl du höra av dig och berätta hur man gör kanske,,?
Visa användare
533
Jackass
523i -99
borgmastaren: Funkar bara ryggvärmen för dig? Mina framsäten funkar bara ryggvärme och sett flera 3 serie med samma problem. Är detta ett klassiskt E36 fel?? Bmw skulle behöva byta ut hela sitsen om man vill reppa sa dem..huh
borgmastaren
Jackass: Jag tror inget fungerar på förarsätet. Kanske delvis på passagerarsätet (Provar aldrig det själv;)

Jag har hör att det kan innebära problem om man lyfter bort stolen. Men det är ända sättet ifall man ska byta ut "värmeledarna".

Hoppas att nån vet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.