|
|
|
|---|---|
|
Har en 528iAT -98 utan varken enkel cd eller växlare... Har nu köpt mig en växlare men har fått höra att mitt system inte har möjligheten att styra en växlare (jag har köpt adapter från sonic inside). Är det någon som kan bringa klarhet i detta spörsmål och om det är som jag befarar....är det någon som vill köpa en växlare? ;) riLLe72 | |
|
Om du har buisness? RDS som stereo så kan du koppla in en cd-växlare utan problem, har gjort det på 2 bilar. Monterade i en 97:a 523 fick dock dra all kabel sjäjv typ signalkabet från steron hela vägen till bak. Men i 530 så fanns alla sladdar fördraget i skuffen. //Crille |
|
|
Låddan från sonic inside ( egentligen från www.connects2.com) gör att du med din BMW Buisness RDS ( Kasett eller CD under luckan) kan styra Sony CD växlarna: CDX-T69, CDX-T70MX samt nån stor 10 skivors lådda Funkar kalas bra, monteras på ca 1-2 h Av vem har du fått höra att det inte skulle fungera?? (not: hade du däremot haft en Reverse RDS hade det inte gått...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ok, men vad menas med Reverse RDS? När jag lyfter på luckan så är det en bandare där och bredvid till vänster står det buisness. Det var en snubbe som handlar med importerade bilar (mycket bmw) som sa att den inte hade styrning för växlare. Om den styr växlare, måste jag då ta mig bakom själva stereon? I sådana fall hur gör man det enklast? riLLe72 |
|
|
Reverse är en enklare stereo ( utan växlar styrning) som är std. i 520 och 523 E39 Ja ja bilhandlare är ju kända för att vara 200% ärliga och ha full koll på allt..*S* Sen beroende på om det är fördraget för CD växlare till vä bak flygel är det lätt jobbat annars är det kabel dragning genom hela bilen samt inkopplig av en liten box bakom radion ( radion tas enkelt bort på 3 min: Länk första stycket ) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Reverse är den allra enklaste enheten, "standardenheten". Men du har ju uppenbarligen Business-stereon eftersom det står det på apparaten. Så som tidigare sagts så har du garanterat växlarstyrning! Kan även glädja dej med att ljudkvaliten är betydligt bättre i Businessen än Reversen. Jag vet, för jag har själv bytt från R t. B och blev överraskad över förbättringen i ljudet. |
|
| F´låt Gasar-Magnus! Av nån anledning missade jag ditt inlägg innan jag skrev mitt. Sorry. | |
|
Vi får väl säga att ditt inlägg konfirmerar och styrker mitt påstående eller hur, Doktorn? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Japp!! Skönt att du tog detta så bra ;-) | |
|
Stort tack alla, nu skall här skruvas! rille72 |
|
|
Stort tack alla, nu skall här skruvas! rille72 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.