|
|
|
|---|---|
|
1. Vilket medel är bäst vid impregnering och hur ofta ska det göras? 2. Hur rengör ni den? | |
|
Mr cap en gång om året och i övrigt bara vanlig handtvätt.... Det bästa medlet för impregnering tycker jag är BMW's orginal. |
|
| Någon som vet vad BMW tar för deras medel? | |
|
Tror det är olika beroende på återförsäljare....... /B |
|
|
jag köpte komplett vårdsats (83129407806) innehållandes rengöringsmedel och impregneringsmedel till suffletten , polermedel till bakrutan samt bilshampo. pris:485kr. hos bmw i segeltorp/sthlm. räcker till 2-3 ggr. mycket bra resultat skall tilläggas. fisherman |
|
|
Annars kan jag rekommendera Seguiars två medel för bakrutan. Absolut det bästa jag prövat.. (på tidigare bilen alltså :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Var kan man köpa det Seguiars två medel för bakrutan? /NiclaZ3 |
|
|
mbolo: Är det inte Meguiars du tänker på? Undrar också var du köpte det isf. Jag har hittills använt mig av BMW:s eget medel till bakrutan, "Heckscheibenreiniger für Cabrios", en tub med en slags vit tandkrämsliknande pasta i. Resultatet blir mycket bra, enda kruxet är att det kritar så väldigt. Detta gör att man bara kan använda det på utsidan av rutan, på insidan använder jag vanlig fönsterputs och en frottéhandduk. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
cane |
Tror att Jörgen på sveavägen säljer Meguiars...Tel: 08-665 08 10 |
|
Taket har jag förresten aldrig impregnerat (varken kör eller låter bilen stå ute när det regnar), kör enbart med bilschampo och vatten när jag tvättar det. Känns dock som om det vore idé att impregnera det då vattnet sitter kvar rätt länge i det numera. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
cane: Tack! /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
| Varför ska bakrutan ha speciellt putsmedel? På vad sätt är det bättre än vanlig förnsterputs? Och hur gör ni med sidorutorna? | |
|
Meguiars! Just det ja.. var för lat för att gå ut i garaget och kontrollera och skrev på instinkt.. Köpte ifrån Stockholm och ett företag på sveavägen låter bekant.. Medlet (eller snanare två olika som jag änvande) verkar genom att grundligt tvätta ur spår/ repor etc och därefter lägger man på ytterligare ett skyddande lager. Mer finns att läsa på www.mz3.net har jag för mig. Aye: bakrutan på z3 roadster är ett plast/vinyl- material som lät repas eller mattas när suffletten viks ner. På min nuvarande fungerar vanlig fönsterputs absolut :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Men när man fixar till bakrutan tror man knappt sina ögon: den blir som ny igen!! Lika överraskad varje gång =) /B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.