|
|
|
|---|---|
|
Jag har Navi Professional med TV i en E46 -01. Allting fungerar i Navi, TV och Färddator men bilden på bildskärmen har plöstsligt blivit mycket ljus. Jag har inte haft bilen så länge så man ska väl inte utelsuta att jag lyckats ställa in nått tokigt. Hittar inga intällningsmöjligheter för skärmens ljusstyrka bortsett från TV-bilden som fungerar normalt. Menyval, Navi och Färddator har bliit alldeles för ljusstarka. Svårt att se när man knappar runt och bländar på natten. Är det nån som har nått tips hur man kommer till rätta med eländet? | |
| Har du ändrat ljuset på instrumentbelysningen? | |
|
hmm, misstänker att lars syftar på att skärmen blivit helt enkelt för ljus, tydligen ingen inställning som man kan "råka" ändra av misstag.. har samma problem i min e39:a.. men det sker oftast när bilen stått en längre tid ute i kallt väder... men skärmen återfår visserligen sin styrka efter en halvtimme eller så..... har faktiskt inte fått reda på vad det är som orsakar det.... V8 rockar fett! |
|
| Gissar att det ligger nära TrippleAs ideer. Kom tillbaka och fun gerar efter ett tag i varmgarage. Kanske nåt man får leva med. | |
|
Efter en del letande hittade jag faktiskt lösningen på problemet. Alla ära till killarna på Länk Gör så här: 1. Vrid nyckeln till första steget. 2. Välj "Menu" och "Set". 3. Håll in Menu knappen tills du kommer in i "Service mode" 4. Välj "On-Board Computer" ->"Functions->Contrast 5. Under Contrast kan man höja eller sänka bakgrundsbelysningen i skärmen. /s-w |
|
|
Tackar för tipset s-w.....ska genast ut o prova.... :-) V8 rockar fett! |
|
|
s-w: har provat ovanstående metod, men den funkar inte? kanske bara funkar på MKII och uppåt? V8 rockar fett! |
|
|
Vad är det som inte fungerar? kommer du inte in i "service mode" eller? /s-w |
|
|
nae, precis...... när jag tryckt menu o sen set så kommer inställningarna fram, men trycker jag då o håller inne menu igen så hoppas den bara tillbaka till menyn....? gör jag fel kanske? V8 rockar fett! |
|
|
Det är precis så jag gjorde. Men vred du nyckeln till position 1 dvs du måste vrida tillbaka nyckeln en position efter du har satt in den i tändningslåset och vridit. /s-w |
|
|
hmm, får väl ut o kolla igen.... V8 rockar fett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.