|
|
|
|---|---|
|
visste ni att alla av första årgången av 750 e32 återkallades av fabriken och åtgärdades för ca 300.000kr det höll till o med bli deras fall. det var en bilkännare som sa det är det någon mer som känner till det? | |
| Han hade nog läst det i "en ding ding värld" isf. | |
| Länk här är en länk där mycket av servic återkallanden ligger! | |
|
Sorry. Missuppfattade ditt inlägg lite....skyller på trötthet. I vilket fall har jag inte aning om det stämmer eller inte. |
|
|
Vad skönt att man äger en bil som var perfekt från början, såg inte att 520 e28 blivit återkallad för nåt :)) /Erik |
|
|
Att det höll på att bli BMW:s fall är helt fel. Erik G, Tyvärr kan det nog bero på att sidan bara tar upp amerikanska modeller och 520i har aldrig sålts där. |
|
|
Hej Har aldrig hört talas om detta, att nya modellers första generationer har barnsjukdommar är inget nytt, och torde inte heller ha tagit BMW på sängen. Mvh Skalman |
|
|
Jag har hört att bmw i tyskland fick köpa ett eget bärgningsföretag för att få ner statestiken på antalet bärgade bilar per år. Detta pga alla elfel som fanns på 750 e32 då den släpptes. Kanske en skröna det med, men ganska återkommande. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Janne2, Äsch då... Men jag e nöjd i alla fall :) /Erik |
|
|
Allt ovan beskrivet är skrönor och skitsnack. Vad som hände var att det uppstod oljeläckage i främre bröstet och med alla genomföringar, remmar etc. så var det ett skitjobb men de aktuella bilarna åtgärdades på ordinarie service utan kostnad för ägaren. Sen har vi ju dom som inte servade sina bilar och det var därifrån alla skrönorna och klagomålen uppstod. Man ville väl inte erkänna att man misskött sin bil utan skyllde på fabriken. Numera så är dessa gamla V12 rätt åldersstigna och har (0fta)hamnat längst ner på bilägarskalan pga höga reparationskostnader, orsakade av flera tidigare ägare och massor av mil, + 4000000 är inget ovanligt. Underbara bilar, dock om dom är i bra skick. Lite törstiga, bara. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Du menar 40000 mil va? Inte fyra miljoner mil? ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Fast om de har gått 4 miljoner mil förstår man att de kostar i reparationer... ;-) My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag har hört att allt som står i "en ding ding värld" är sant ! :-) Om någon har ett eller flera nummer av den eminenta faktatidskriften "ding ding värld" är jag mer än gärna intresserad av att köpa ! Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED ! |
|
|
Givetvis 40.000 mil, inget annat. Svårt med så många nollor. Bosse J. BMW CS 185 |
|
Paap Reeder |
Hej! Håller med om att det finns ett otal olika skrönor om det mesta. Man måste alltid fråga sig "vad är vettigt"? Skulle BMW starta ett eget bärgningsbolag? o s v. Rent toksnack! För det första gör inte BMW sådana misstag i konstruktionerna att bilar skulle bli stående längs vägarna. Stannar de så beror det uteslutande pga dålg service. Det är väl beprövad teknik, om än i dubbel tappning då det gäller M70, men det är ingen rymdraket till jupiter man byggt för första gången. Ta detta med skrönan om M70:ians "känsliga boxar för motorstyrningen". Rent Bullshit enligt min mening. Bl a så skulle man vara tvungen att oundgängligen ha klockarmand av metall som man skulle jorda med en testkabel till blocket innan man lossade boxarna från hållarna för att undvika statisk elektricitet. Som tur är har jag aldrig gått på detta. Enligt egen erfarenhet så har jag fixat och trixat så mycket med dessa boxar att jag menar på fullt allvar att man kan byta dessa under gång...i a f under tomgång vilket jag själv gjort ett antal gånger .. först den ena å så den andra. Finner du exvis att en M5:a börjar gå ifrån dig när mätaren börjar närma sig 250 så är det bara att "glutta upp huven litet", sticka ut handen genom hö sidoruta och snabbt byta de två ECM- boxarna till några som är chippade. Du kommer att tappa litet medans de nya boxarna bootar in sig men så kommer du ifatt igen ... No problems. En bra skröna till. En annan bra omvänd dubbelskröna är den som rör de nya sprayerna för att inte fartkamerorna skall kunna fotografera din nummerskylt när hastighetsmätaren har samlat på sig för mycket. Innan tjänstgörande konstapeln från trafikenheten stänger skåpdörren till kameran så trycker han in knappen på didgitalkameran som gör att du inte får röda ögon på fotot - finns på alla digikameror - och vips så syns regskylten kristallklart på länsmans PC. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder : nu ska vi nog inte blanda inte "anti-rödöga" funktionen på digitalkameror med något som rör bilar :) Det anti-rödöga funktionen gör är att den drar en blixt så ögat tror att det är väldigt ljust ute och drar ihopa pupillen och blodkärlen innan huvudblixten kommer. Utan den funktionen så hinner ögonen inte reagera och pupillen är öppen, det är därför blodet syns som "röda ögon" på bild. Hur det skulle kunna påverka en plast/aluminiumskylt har jag extremt svårt att förstå, men förklara gärna :) Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.