|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Har under en längre tid - typ ca 1 år - observerat följande fenomen vid start av min M30. Kall som varm - ingen skillnad. Det finns tydligen två metoder att starta M30:an. Normalt så vrider jag nyckeln från On -> Start och släpper så nyckeln när motorn gått igång. Total tid i startläge ca 2 sek. Om man istället gör så att man bara vrider nyckeln från On -> Start och så istället släpper nyckeln direkt (efter ca 0,5 sek) så startar motorn också. ..d v s det känns som onödig tid att mala på ytterligare 1-2 sek. .. d v s man kan "dutta" igång motorn. Undrar vad som sker den dryga sekunden när starten "bara mal på"? --------- -------------------------------------- ..ungefärlig grafisk framställning. Varför tänder inte motorn direkt i det senare fallet när den tydligen gör det i det förra fallet, bara man "släppt tillbaka" nyckeln. MVH /// Paap R |
|
Ska testa! Mvh |
|
|
Startar den alltid när du bara duttar? Ska testa imorrn på min =) //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
PR jag har för mig att det var precis samma på min M535ia som jag hade. Men jag ska kolla om det är samma på e34 oxå. Intressant det är ju inte direkt vad man tänker på. /Steffee |
|
|
Samma för mig alla m30 verkar vara så!? mvh Kristian |
|
Paap Reeder |
Hej! Provade i morse igen. Ett kort "dutt" - motorn kan omöjligen ha snurrat ett helt varv med starten - brummmm så gick den igång på direkten. Känns ungefär ..."som att stoppa i bankomatkortet ... och få pengarna direkt i s t f att fippla med en massa koder". Jag släpper alltså nyckeln innan jag hört minsta antydan till tändning i ngn cyl ... och vips så snurrar den igång. MVH /// Paap R |
|
Måste genast pröva... *BAWORAK* |
|
|
Ja dra på trissor...det funkade... Möjligen räckte det inte med bara ett "dutt" men inte fasen så länge som jag brukar ha nyckeln omvriden iaf:-) *BAWORAK* |
|
| funkar på min med ! | |
|
Andree> Hur "kort" tid håller du inne? Jag var nog iaf tvungen att höra antydan till tändning, annars gick det inte. Prövade felra ggr med att bara dutta till men då gick bara startmotorn o sen tyst. Så lite fick jag hålla i som sagt, kanske en halv sekund... *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.