|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att importera en bmw 740,dels för att jag tycker om bilen och vill göra en bra affär.Alla bmw e38 har ju sjunkit oerhört i pris =mycket bil för pengarna.Ngn som har synpunkter på vilken årsmodell och mil som är den bästa affären. Jag funderar skarpt på en 99 runt 10000mil.man räknar väl i snitt 2500mil o År.Ngn som har synpunkter på milen?Gäller 2500mil o år i sverige också.Men tex en 740-97 som gått 15000mil är säkert en prisvärd bra bil. Vad tycker ni? Tacksam för tips har alldrig importerat en bil. Hellre en gul volvo än en röd saab | |
|
Halloj! Generellt kan man väl säga att lågmilare är att föredra om du ska sälja bilen längre fram. Ju mer utrustning (Navi, Elstolar etc.) desto mer lättsålt likaså. Naturligtvis gäller det att kolla upp hur långt den har gått! Länk Länk Tycker du ska kolla in 750 också, de är oftast bra utrustade från början och de är billigare men kanske också mer svårsålda... Länk |
|
|
TJENNA! Håller med att det var bra pris på bilarna.speciellt 750n med 1 ägare som känns tryggt.Men jag är lite rädd för att den dag jag skall sälja en 12a så blir det svårt.För övrigt kan jag lägga max 250000kr men jag har sett många fina740 99-00 or för runt 200.Skall forska mer om import innan affär blir av. Hellre en gul volvo än en röd saab |
|
|
Det är relativt lätt att importera, enklast och snabbast är att flyga ner själv, är ofta faktiskt billigare än att åka 2 st ner med bil! Men ta gärna med dig nån som kan lite om bilar första gången annars kan det nog bli lite väl nervöst... =) Välj ut minst 2 bilar du tycker verkar intressanta och som är relativt nära varandra (typ 10-20 mil) så att du kan jämföra och få en egen uppfattning om hur skicket är. Nyare bilar med helbilsgodkännande har ett CoC-dokument som du behöver. Nyare BMW 7 blir lättsålda med Steptronic Köp bilen med moms i tyskland! Den svenska momsen är högre. Den här var fin: Länk Men "billigast" nu är helt klart 530 -00,-01: Länk En kombi är väldigt lättsåld! Länk |
|
|
Jag rekomenderar å det varmaste att köpa en 99 (tillverkad tidigast 98-10). Den har senaste, och fö. den sista större uppgraderingen av E38. Köpte själv min 740iL i norra Tyskland i somras. Som sagt se till att den har lite utrustning, så skiljer den sig från mängden när du ev. skall till att sälja den i framtiden. Om inte annat så är det ganska kul med en massa options (tycker jag ivf. ;) Att åka med Ryan Air är ett förträffligt alternativ. En hyrbil på plats kostar inte mer än 70 euro/dygn med fria mil. Lycka till ! Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Det är bra om bilen har genomgått InspektionII, jag vet inte när den görs på 7-serien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.