|
|
|
|---|---|
|
Körde igår i Lundby tunneln i Göteborg och blev minst sagt förvånad när dom står och mäter laser där inne. Trots 2 st fartkameror åt vardera riktigt. Nu till min fråga. Polismannen som sitter och mäter från mittsätet i deras Caravelle, hur säkra siffror får han? Har nånstans läst/hört att dom inte får mäta genom bilrutor. Stämmer detta? Tackar för svar Martin Schnelle fart, Härliche fart. | |
|
De får inte mäta genom vindrutan. Genom sidorutorna är tillåtet, men jag tror att det finns någon rekommendation om att de helst skall veva ner dem. Det finns inget som säger att de inte får mäta i tunnlar eller liknande. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
läsvärd sida: Länk Står dock endast att mätning ej får ske genom vindrutan ( lamineringen ger brytningsfel) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hmmm skumt. Åkte förbi samma Caravelle på E20 vid Partille Centrum i torsdags, där de ofta står. Där satt samma gubbe i bilen och sköt laser vilt omkring síg. Klarade mig även denna gång p.g.a att alla deras bilar var upptagna. Han mätte båda gångerna genom bakrutan på bilen, vilket dom får? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Ja dom faar maeta genom bakruta saasom sidoruta. Dom mater ju foer att staevja de vaersta fartdaararnaa sa det aer gott!:) Mvh Asken Fraan hotellrum i sisuland |
|
|
Mätning med Laser Pro 2113 / mätinstrumentet ) görs inte genom några rutor utan i det fria. Dock kan mätansvarig sitta i bilen och göra mätningarna. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
Hmm nu fattar jag inte... Vid båda tillfällena satt iaf pålisen och sköt laser inifrån bilen genom bakrutan. Får de det eller inte? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Ja! Dom får inte "skjuta" genom deras egna vindruta är det enda som står i FAP:en ---->Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.