AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.059

Laser Varnare el. Laser Störare

bl
15
blade
318i Compact -95
Var får man tag i laservarnare el. laserstörare
nånstans??? Nån som har det på sin bil??? är det
bra???
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Har en laservarnare.
Jag trodde mig vara osårbar mot allt vad fortkörning hette, men så var inte fallet...
Jag kan bara citera en av konstaparna som stoppade mig "- De här gick ini helvete fort, vem faaaaan tror du att du är, Damon Hill eller ?".
Fick inte ens ta bilen från platsen...
I sådana lägen är det en klen tröst att de inte bötfällde mig för att ha en laservarnare.

Köpte föresten skräpet (laservarnaren) i Tyskland.
Es
96
Eson
520i -88
Hej blade!

Har tyvärr ingen erfarenhet av någon av produkterna.
Men kan dock säga att laserstörare numer är förbjuden enligt lag, finns dock en kombinationsmodell som används som styrning av garageportar. Denna "fjärrkontroll" bara råkar ha en störande effekt på polisens laser. Finns ett flertal rättsfall där föraren gått fri från anklagelser om att innehaft en laserstörare.

Kolla lite på: www.trafikjuristen.se

//Eson
Hej på er fortkörare.
Jag ger inte mycket för en laservarnare, när den piper har polisen redan mätt din hastighet ca 50 ggr och dragit ett snitt på den.

Laserstörare låter jag vara osagt hur dom fungerar.

Ola

An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Har provat laserstörare med polisens laser, åkte vid en fartkontroll och frågade om jag o en kompis fick kolla om den fungerade(var på den tiden dom var lagliga). Och den funkade utmärkt, den ena polisen blev helförbannad och skulle beslagta störaren men vi sa till dom som det var att den var laglig så tillslut fick dom ge sig.

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
hey!

jag har en laser-störare till salu om nån e intresserad!?

funkar fin fint, satt på farsans förra leasing-bil...
jag har bränt förbi snutar som bara glott dumt på sin jävla laser-picka med den.

/Jonas

mackan325
Garageportsöppnare:-) finns på www.ilv.se som också tillverkar touch-guard larm.
Har haft en laserstörare. Kan bara säga att den räddat mig vid tre tillfällen på den tiden den var laglig. Fungerade väldigt bra helt enkelt. Men jag "missade" att den blev olaglig och kom åkandes i ca 140 på E4:an när jag ser polisen som skjuter på mig med sin laserpistol. Eftersom jag känner mig säker så släpper jag knappt gasen utan åker bara förbi (han stod vid sidan så han kunde inte skjuta mig i ryggen så att säga). 1 minut senare har jag hela backspegeln fylld av blåljus och blir snabbt invinkad till vägrenen. Haffa frågar om jag har en laserstörare, ja säger jag och ler. Då säger han att den nu är förbjuden och att han måste göra ett beslag på plats. Slutar med att han demonterar halva fronten på bilen, skruvar loss störaren och skriver en rapport på det hela som jag skriver på. Efter tre månader kommer domen. 1500 pix i böter varav hälften till trafikskadefonden eller nått liknande men och här kommer det viktiga. Ingen fortkörning registrerad och man är fortfarande prickfri. Tycker nog att det gvar värt det men sedan dess har jag kört utan störare men funderar på att montera in en igen.
-:BeeMWe:-
3400 för en garageportsöppnare som stör lasern... Undrar om man tjänar in pengarna, kul grejj är det iaf... :) Man lär juh bli stoppad ett antal gånger för d tror man har en "riktig".

"Vadåå näeee det e till mitt egna garage på Östermalm :P"

clr
Jag hade en laserstörare på min MB men den tyckte inte polisen om så den tog dom och skickade till Linköping för test. Sen ringde det en dam som undrade vad jag hade fått den ifrån men jag spelade dum och klarade mig från böter.
Nu kör jag utan, det kan bli lite jobbigt att förklara bort den igen.
Men den fungerade bevisligen bra för poliserna som "sköt på mig lyckades inte få någon hastighet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.