|
|
|
|---|---|
| Har kollat lite på en Bmw 316 -92, har gått 22000 mil ungefär, ser fräsh ut, tror ni att det är nåt att ha? | |
|
Nåt att ha, ja varför inte? Vad är du ute efter, en billig bil som är billig i drift? Sen behöver ju inte de yttre attributen (fräsch?) betyda att bilen i sig är välskött och välservad. Oavsett om det är en M3 eller en 316 så bör man kolla upp skicket innan du slår till. |
|
| är service-boken redigt ifylld och bra pengar vså ska de inte vara några problem | |
|
Låter som min gammla bekantskap. Som sagt tidigare billig i drift, inget fartmonster men annars en trevlig bil. Kolla framvagnen lite extra och om det är något där som e fixat under resans gång för det är rätt vanligt med glapp där har jag för mej. Om bilen är i gott skick så ska det väl inte finnas några hinder. Törs man fråga vad dom ska ha för den ? // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Välkommen till forumet föresten :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
| Tack för snabba svar, dom begär 36000:- för den, glömde att skriva att den är svensksåld, för det är väl ett plus. Ja funderar starkt på att byta trots att jag är väldigt nöjd med min nuvarande bil, BMW har alltid lockat :) | |
|
Enligt mitt tycke så ska den vara helt prickfri för dom pengarna. Men e den de så har du en riktigt trevlig instegsbil till BMW-världen. Helt rostfri och full servicebok är ett första krav. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
Aldric |
Jo 36000:- var ganska styvt för en sån bil faktiskt ... 25 är more like it. Pruta :D "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Ja jag köpte min 318i förra året för 30 lax och då hade den gått 17500mil. Så jag håller med aldric att det låter lite väl mycket. Men man vet ju aldrig, bilen kan ju vara i toppenskick och gå över 50 000 mil så och helt klart vara värt pengarna. Ett tips är väl att när man provkör köra skiten av bilen även om man inte tänker köra så hädanefter för att verkligen se om det är nåt fel som uppdagas. Tycker om e36 karossen.. yum. //jag |
|
|
Vad tror ni om denna istället, tyvärr har jag inte så mycket pengar och måste köpa hos en handlare och dom brukar ju va lite dyrare. BMW 318 iS Coupe (Klima.m.m.) Årsmodell: 1992 Mätarställning: 14.800 mil Färg: Diamantsvartmetallic Karosseri: Sportkupé Pris: 39.900 kr Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, C-lås, Elhissar, Elspeglar, Färddator, Yttertemperaturmätare, Servostyrning, Sportstolar, LM-fälgar, Skinnratt/Knopp, Komplett ifylld servicebok från BMW, Nybesiktigad, Mycket välvårdad |
|
|
Hej. Den var bättre. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Oavsett vilken bil du köper, bör du kolla upp historiken noga. Det är inte helt ovanligt att dessa bilar mätarskruvas. (komplett servicebok är tyvärr ingen garanti det heller, då det förfalskas sådana) När en så gammal (10-12 år) bil har en mätarställning på 12000-14000 mil, blir i alla fall jag misstänksam (bara 1000-1200 mil/år). Just 12-14000 mil är en "populär" mätarställning för mätarfusk av lite äldre bilar... Du skriver att du inte har så mycket pengar. Håll åtminstone 10-12000kr i reserv för oförutsedda reparationer på en så gammal bil. Givetvis bör du kolla försäkringspremierna innan du handlar bilen med. Begär offert av ALLA försäkringsbolag, för det kan skilja mer än 100% mellan de billigaste och dyraste bolagen. 316i är betydligt piggare att köra än man kan tro, och 318is är riktigt rapp! Trevliga val båda två! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.