|
|
|
|---|---|
|
Tjenare!! min far gick å köpte sig det rätta märket efter en del tjöt, men det visar sig att bilen har sitt egna liv! Stereon liksom nollställer sig själv efter bilen har varit avstängd, volymen blir hög och den kan lägga över balansen till vänster. tänkte att det kanske e nån som har hört om nån lösning? tycker att det e lite onödigt att lämna in bilen för en sån här sak!! Mvh mathias | |
|
Du kan prova att koppla bort batteriet och låta bilen stå strömlös en 30-40 minuter, det är inte omöjligt att det hjälper. Min 528i Touring Länk |
|
|
ok!! men kan det inte bli nått annat som nollställs då? tack för det snabba svaret mvh mathias |
|
|
Jo så vitt jag vet så nollställs all elektronik dom du själv kan se, stolsminne, radiokanaler, klockan osv. Så blev det på min i varje fall, men det är inte värre än att ställa klockan igen :) Min radio fungerar utmärkt efter att jag gjorde min strömlös. Min 528i Touring Länk |
|
| allright! man tackar å bugar!! | |
|
Det där med stereon som "spökinställer" sig är ett typfel på E39an stereo som du kan läsa mycket mycket mera om på bilstereo forumet Om det finn sen lösning mer än utbyte minns jag inte men det står nog i nån av alla trådarna om just detta "Batterireset" är ju gratis och kan avhjälpa de mest märkliga saker... Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tidiga E39:or har det felet rätt ofta! Tyvärr brukar enda botemedlet vara att byta ut radion. Man kan "fuska" genom att ställa balans och/eller (kommer inte ihåg om det behövs båda) ett snäpp åt endera hållet, då brukar inställningarna finnas kvar. Dvs. nollställningen sker när radions inställningar står i "mitten". Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.