|
|
|
|---|---|
|
När jag startar min E32:a (V8) så kan det ibland skramla till nåt förfärligt under en kort period. Detta har i och för sig blivit bättre sedan jag bytte olja. När sedan bilen är varm och står på tomgång skramlar det till rytmiskt, lite som kedjan på cykeln när när den går i kedjeskyddet på nåt ställe. Behöver jag vara orolig? | |
|
min 540 gick lite bluddrigt på tomgång , det är fullt normalt om man kört skiten ur bilen under 25 000 mil. Jag tycker du skall undersöka om kamkedjespännaren spänner ordentligt samt om kedjan blivit slapp , kanske kan en av kammarna eller båda stå lite illa om kedjan är sliten ? Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED ! |
|
|
Skullen tro att det är inner röret som släppt i nedre delen av grenröret. Tydligen mkt. vanligt .Jag hade själv samma typ av ljud på min fd. 740(E32), och det vart åtgärdat med en perforering av röret samt punktsvetsning. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Har varit med om liknande skrammelljud som beskrivet ovan. Det var insatsröret i sista delen av höger grenrör som skramlade. men jag delade avgassystemet och lade ett par rejäla sömmar där det suttit svetsat orginal (nere vid delningen). MVH Krille Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.