AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
600

Bakrutespolare E34 Touring

Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Hur sitter spolarmunstycket, dvs. den lilla "hatten" som åker upp när bakrutespolaren aktiveras, fast? Är den gängad, fasttryckt eller liknande? Jag har dåliga kabelstammar vilket gör att "hatten" fastnar i uppfällt läge när man använt spolaren (går dock tillbaks när man öppnar bakluckan) och råkade givetvis ha av den vid en snöavsopning i julas. Då färgen på denna måste överensstämma med resten av bilen hoppas jag den finns att köpa som originalreservdel, någon som vet...?

/Olle D
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hatten åker upp av vattentrycket inget annat...och hur den sitter ..man trycker dit den
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Kollade med BMW vad denna "hatt" kostade att köpa som originaldel: 650 SPÄNN!!!!?? Helt vansinnigt, det är ju bara ett par centimeter smalt plaströr!! Nu blir det skroten nästa (för att leta spolare alltså)..../Olle D

Ps. Tack för hjälpen gto80
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tror jag har en spolare ligger...men är inte fullkomligt säker..
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Letade runt i ETK lite och hittade:
61 68 8 255 381 LOCK GRUNDMAALAT
Ligger på 3,79€ + moms med min prislista...
50-lapp max.
Det är BARA själva plastlocket, dvs. det som syns av mekanismen i normalt läge.
Det priset du fått på 650:- är nog ett komplett paket med spridare, bussning, en liten adapter och själva locket. Detta bör kunna hamna på cirka 650:- enl. ETK.

Men så som jag förstår frågan så är det bara locket för 40-50:- du söker.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Locket, inkl. moms, kostar 37:-, adapter 113:-, bussning 150:- och spridaren 665:-.
Hela spolaren består således vad jag förstår av 4 delar.
Es
49
Ess
540i Touring -96
Var hittar man denna ETK? Finns både prislista och katalog att ladda ner någonstans?

Ess
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
ETK (Elektronische Teile Katalog) finns, så vitt jag vet, inte att köpa hos BMW, utan det är någon filbytartjänst i så fall som du får ladda ner en piratkopia.
Det har pratats om att ETK såldes hos BMW i Tyskland, men jag vet inte om det stämmer.
Det finns även andra kataloger på CD såsom HTK för lite äldre bilar, TIS som en information och EBA som är installationsbeskrivningar, och kanske en hel radda andra också.

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.