AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
581

Vita blinkers som standard?

Det kanske är en korkad fråga men jag ursäktar mig med att jag är total BMW-nybörjare. Jag har haft en 318i sedan i somras och jag tycks vara den enda i Sverige som inte har vita blinkers. Alla har det, i alla forum kan man läsa om vart man kan köpa dem och hur de installeras. Men med tanke på hur många vita blinkers jag ser varje dag så kan väl inte alla vara eftermonterade? Kom det som standard från och med någon årsmodell och i så fall när?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Tror att det blev standard på E46 i Sverige från 2001...

Själv skulle jag vilja ha gula blinkers till min; den variant som sitter standardmonterade i bl.a Tyskland. Vet dock inte om det går att få tag på dylika hos BMW ÅF här i Sverige. Åandra sidan har jag en kollega som importerat en 320d -03 med gula blinkers så jag kanske bara borde byta med honom....
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tror alla svenksålda E46:or har vita blink, men att direktimporterade har gula. Är inte helt säker på att det är så ,men alla jag sett stämmer det på.
Mvh
Christer

BMW CS #5206
alla E46 har inte vita blinkers som standard,är inte säker på vilket år de blev standard men dom tidgare årsmodellerna har iaf inte vita..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, min hade gula när den levererades (numer uppdaterat till vita, då det harmoniserar bättre med min stålblå färg).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det blev standard from -01 i sverige, De fanns dock gula som tillval, vilket de säkert finns fortfarande.
Vita blinkers har dock aldrig varit standard i tyskland.

Dvs de är standard på min 330 :)

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Jag håller med Johan B att de stålblåa (precis som min) passar bra i vita blinkers. Dock börjar jag tveka lite nu eftersom min bil istället blir lite annorlunda eftersom det är "den enda" med orange blinkers..;)

Det kan nog stämma att vitt blev standard på E46 från -01. Min egen är en svensksåld -00.
När jag köpte min bil så var standard gula men väljer man till komfortpaketet fick man vita.

___
Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.