|
|
|
|---|---|
| Om det har betydelse så har jag bytt från automat till manuell låda på en 325-94. och nu när jag släpper gaspedalen så är det fördröjning på ca 1sek innan motorn gör samma sak. väldigt irriterande när man ska växla för då måste man ju vänta innan motorn gått ner i varv. hoppas någon har en enkel och bra lösning. | |
Aldric |
Jag gissar att det finns nån funktion i motorstyrning som har denna funktion inbyggd för att hjälpa automaten växla mjukare. Kanske nån annan kan tala om exakt vad som är fel .. ;) |
|
har hört tallas om andra som har haft samma problem det är som aldric säger, har nått med motorstyrnigen till automaten att göra!! på vissa modeler ska det va ganska krångligt att fixa!! men allt går ju! Länk |
|
|
OK, då är det väl bara en utväg kvar då att byta styrenheten till en manuell. Vad ska man tänka på då då när man pratar med skroten!!!! är det immobiliser???? eller kom den först på 328??? Nåt mera ???? |
|
|
Hej igen, nu har jag bytt motorstyrboxen till en från manuell, men jag kanske kan tycka att det blev liten skillnad eller så inbillar jag mig bara. Det måste vara något annat som styr detta!! Kan det finnas något med inluften eller kan det vara luftspjällets grundinställning som någon varit och pillat på???? Tacksam för alla uppslag |
|
|
Det är inte så lätt att motorn drar tjuvluft, har du bytt insugsbäljen? --- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.