|
|
|
|---|---|
ThomasMarklund |
Jag har upptäckt att det tar en j*a tid att få upp värmen i motorn. Bilen är importerad från italien om det kan ha någon betydelse. Har innhandlat en ny termostat om det är den gamla som felar. Motorfläkten går konstant, är detta något fel eller??! Har för mig att fläkten ska börja när motorn börjar bli varm, men detta kanske inte stämmer?! Någon som har haft samma problem?! MVH Thomas |
|
fläkten går hela tiden, den drivs av en koppling som ju varmare den blir desto hårdare "griper" den och ju snabbare går den. Har du bytt termostat än? Den brukar ju annars kunna fela som sagt. |
|
ThomasMarklund |
Oki, fläkten ska gå hela tiden. Har inte bytt termostaten än, blir nog i morgon kväll. |
| ThomasMarklund har du fått någon förändring ennu? ja har samma fel på min bmw 325:a den håller sig precis ovanför markeringen, tar ett jevla tag för motorn att bli varm, det drar ju en jevla massa bensin om motorn e kall. | |
|
Vet inte om det e samma sak, Men på min tyskinporterade, S¨å sitter det en annan termostat. Eller han som hade den innan byta till en annan me ett annorlunda "grad-antal" Så min är blixt snabb! Eller lagom iaf ;-) SÅ jag tror allt ligger på termostaten! Hoppas det hjälpte nått! " bara o växla ner o njuta =) " |
|
ThomasMarklund |
Japp, termostaten är bytt och bilen kommer upp i värme riktigt jäkla fort nu.. Absolut inga problem med tempen längre! Tack för hjälpen grabbar! |
| ja har beställt en 80gradare, det var ju original på den, va har ni för nårra? finns både 80 graders & 92 graders =) | |
|
92gradaren brukar vara dyr som stryk hos vissa, dessutom lång leveranstid (ca 1 vecka) medans den "vanliga" är billigare och optimerad för motorn samt 1 dags lev-tid. det finns en 88-gradare också :) som jag har, men det skiljer på motorer det där Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
okaj, 92 gradaren kosta 270:- & 80 gradaren kosta 250:- 80 gradaren hade dom hemma, detta var mekonomen i helsingborg ja har ju en 325:a m50 b25 motor, original där e en 80 gradare ivf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.