|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Någon som rengjort lins o reflektor på sina halvljus? Min lins är bra mjölkfärgad nu. Räcker det att skruva ur de tre skruvarna inne i motorrummet? Kan man dra ut det hela då eller? Får man ut insatsen då eller? Eller sitter den ihop med lyktglaset såsom på helljuset? *BAWORAK* | |
|
Du lossar de 3 skruvarna som du säger, då får man loss reflektorn/linsen från glaset. Lossa först kablaget till parkeringsljuset och halvljuset, ta sedan loss parkeringslampan (den långa plast grejen.) När du lossat de 3 skruvarna kan du dra ur reflektorn, glaset sitter då kvar i rätt läge på bilen. Lirka sedan loss reflektorn från kablar. Det kan vara bra trångt, speciellt på pass.-sidan där spolarvätskebehållaren sitter. När du sedan har reflektorn i handen finns också på den 4 skruvar som du kan lossa på för att få loss linsen från reflektorn. Då kan du göra rent delarna var för sig. Jag försökte göra rent mina reflektorer, linserna var OK. Men reflektorerna var så sönderbrända pga att förra ägaren kört med 100W lampor. Så jag fick byta reflektor och lins på båda sidorna, det fanns inte reflektor att köpa lösa! Men oj vilken skillnad det blev på halvljuset!! Nu lyser det som en Volvo! |
|
|
Ok, Tack före svaret, kanon. Men! Vad är det för kablage som sitter i reflektorn du pratar om? *BAWORAK* |
|
| Nej, jag menar kablaget runt reflektorn när du ska lossa den från bilen. Bara att vika undan och lirka fram reflektorn från dessa. | |
|
Du menar allt annat kablage utanför så att säga, dvs kablaget har inget med reflektorn/linsen i sig att göra? Sorry, känner mig lite dum men vill bli klar över det hela, godda yxskaft... *BAWORAK* |
|
| Exakt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.