|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet inte om detta diskuterats tidigare men har funderat länge på om man ska hålla sig till ett märke inom tuning och styling vilket som tilltalar en mest. Tänkte att vi nedan kunde analysera dessa två konkurrenter. Är verkligen Ac Schnitzer det lugna, lite mer stilrena medan Hamann är det brutala och grymma? Vilket föredrar ni och varför? Kom med era synpunkter! MVH / Jacob | |
|
AC Schnitzer är ett fabriksrace-team för BMW och de har hållt på riktigt länge. Deras styling är stilren och nästan snudd på diskret. När det gäller chassin och motorkomponenter är AC S några som håller vad de lovar (om än dyrt) säger inte att de är bäst, det finns bättre alternativ. Hamann gör ur mitt tycke over-the-top styling, ser helt enkelt bara för mycket ut + att det finns en del som säger att de effektsiffror de anger inte alltid stämmer, om vi säger så. Ur min synvinkel är ett val mellan race-breed (AC S) och Fast&Furious style Hamann enkelt. Det finns dock inget motorkit för E46 M3:an pga av problemen med motorerna har inte ens AC S en toppfarts-delimiter. Själv har jag avgassystem och rear-diffuser från AC S. |
|
| Håller helt med CoolBlueM3Coupe. AC S vilken dag i veckan och jag har faktiskt tappat förtroendet för företag som Hamann och Racing Dynamics. | |
|
Racing Dynamics har ju haft en del problem i USA med en massa dåliga kopior. Men jag är nog också en AC S man. Tycker dom är snyggare, så jag skulle nog gå på AC S. Men det finns en del guldkorn hos Hamann med... |
|
| Jag tyckte att AC/S frontspoiler va lite för mycket därför köpte jag en läpp ifrån Hamann iställett som enligt mig är liten och diskret men Hamanns vinge och tak vinge kan ju diskuteras... | |
|
Hamann och framförallt Racing Dynamics är ju inte precis kända för god tillförlitlighet, och gällande Racing Dynamics har man ju hört om några ägare som sprängt motorerna under normal körning. Att båda sedan representerar det yttersta i pizza-styling besvärar inte mig då jag håller mig till BMW-beprövat; Hartge, Alpina och AC Schnitzer. MVH, E38B12 |
|
|
Jacob_M3: Varför ändra på ett bra koncept som M3:)? Nä skämt och sido jag tycker liksom de flesta här att AC S är att föredra om man inte vill sticka ut för mkt |
|
|
Instämmer med E38B12, ska det vara så ska det vara Hartge, ACS eller Alpina. Glöm dock för allt i världen inte bort Kelleners Sport! Deras styling kanske inte är den tuffaste, men deras motorkit verkar hålla vad de lovar. I mina ögon går Hamann fetbort; deras styling är i nio fall av tio otroligt vulgär, och deras effektsiffror bör enligt vad jag hört tas med en väldigt stor nypa salt. Lycka till med "bygget" :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Mr Hamann |
Avundsjuka brukar visa sig när man inte har råd. Då skyller man ifrån sig i stället. // Mr Hamann |
|
Mr Hamann, Vad vill du insinuera med ditt inlägg? |
|
|
Kalle: Jag tror att han insinuerar på att bara för att Hamann kostar tokmycket så måste man tycka de är snyggt.? Dvs Mycket pengar=Bra smak eller allt dyrt är snyggt. Alla vet ju hur sant detta är eller hur? :) Jag tycker som du, de man läst är att de inte håller vad de lovar och att stylingen hör hemma under kategorien Vulgär. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
AC Schnitzer är INTE ett fabriksrace-team för BMW däremot är Schnitzer Motorsport det och det finns vissa kopplingar mellan företaget och ACS är inte dummare än att de utnyttjar det i marknadsföringen. De delar som AC Schnitzer säger är inte på ngt sätt utvecklade av Schnitzer Motorsport längre utan det är Manfred Wollgarten på ACS som är ansvarar för den biten numera. Det är inte säkert att de är sämre på ngt sätt och de flesta delar de säljer håller toppkvalitet. Riktig motortuning för E46 M3 finns i princip bara från Kelleners Sport och Nowack även om det verkar dyka upp lite fler bl a ESS. Vad gäller Hamann så har deras effektökningar för E46 M3 inte bekräftats på ngt annat sätt än att de i vissa fall visat sig ge mindre effekt än orignal. Vad gäller deras styling-kit så handlar det kanske mest om en smaksak. Personligen tycker jag ACS stlinggrejer nästan är i nivå med Hamann numera. Vad gäller funktionen hos ACS aerodynamik-kit så även om det inte blir så mycket bättre så blir det iaf inte sämre, hur det är med Hamanns grejer vet jag inte. |
|
Mr Hamann |
Att en del har råd och en del inte som med allt. Men det är ju tur att smaken är som baken. // Mr Hamann |
|
Kalle, Vi verkar dela god smak, dvs. vi är båda personer som förmår njuta av livets goda. :-D Kelleners avgassystem går iallafall inte av för hackor, resten av deras produktutbud har jag inte bekantat mig med. MVH, E38B12 |
|
|
Var ute o åkte med Manfred Wollgarten hos ACS förra sommaren och han var en jäkel på att köra, tyvärr så började det regna efter ett tag vilket innebar att tempot sänktes. Hans engelska var dock inte på topp. :) |
|
|
Hej. Jag gillar ACS bättre, men det kanske ni redan vet. =) Men att säga att man köper ACS för att man inte har råd med Hamann... denne person bör ta fram en prislista och jämföra lite. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
MatroxMGA. > Hans engelska var dock inte på topp. :) Årets underdrift? :) |
|
|
johann: det var kanske en underdrift :) Har du också kört med honom? Tyckte du han var duktig? Eftersom du kör så pass mkt själv på nürburgring. |
|
| Jag har inte åkt med honom på Ringen men visst är han duktig på att köra. | |
| Vem f*n vill ha det "dyraste?" personligen struntar jag i pris och köper det som är bäst helt enkelt. Och gällande fälgar osv. köper jag vad jag tycker är snyggt, men självklart spelar kvalitetsryktet roll hela tiden. Just därför köper jag hellre ACS än t ex. Hamann. | |
|
E38B12 "Just därför köper jag hellre ACS än t ex. Hamann" Mener du at kvaliteten på AC Schnitzer är bättre end Hamann?? Mit anvendernamn skal inte betyde jeg holler mer med Hamann end AC S...men at sige at AC er bättre end Hamann virker lojligt. Själv dom som har Hamann agentur i Danmark säger at Hamann er suverän i kvalitet och passform...och han har oxo AC S. Inte udtale dig om nogot du inte har prövet åbenbart. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.