AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.267

Elhiss på bmw E36 coupé

No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Jag har problem med en elhissen. Den vid förardörren fungerar att dra ner både manuellt och med automatiskt alltså om man trycker ner knappen till det lägsta läget så den går ända vägen ner. Men när den ska upp automatisk så stannar den efter halva och går ner 1 cm så man får trycka tre ggr eller hålla inne knappen för att den skall gå upp. Det är lite jobbigt. Vad är felet?
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
jag har upplevt samma sak i min cupe också!
fast det är bara i bland!
tror att det kan vara så att det har kommit in vatten i dörren som spökar lite!!

har också funderart på om det har med vädret att göra efter som det fungera i bland! om det är varmt så kan det ju vara plast eller gummi som uppförsig konstigt eller när det är väldigt kallt!

Länk
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Upplever samma sak emellanåt... har tänkt kika på det någon gång då jag orkar skruva sönder allt, men jag väntar tills nått ska bytas så jag slår två flugor i en smäll... det stör inte så farligt i alla fall...
Men intressant att veta att felet uppstått för andra...

mvh Robban
32
57
328i
328i Coupe -95
Jag har också samma problem med min, men det är bara på förardörren som det krånglar.
Jag har funderat om det kunde vara fönsterhissbrytaren som det var fel på. Bore testa med att byta brytaren med passagerar sidan, så skulle man ju få se om det är brytaren som det kan vara fel på.. :)
Har ingen aning om det är brytaren som felet beror på, men den teorin har jag åtminståne funderat på...
No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
hur tar man isär sakerna då?
Menar du den brytaren som sitter nere vid växelspaken? Den man tar upp och ner elhissen?
Jag trodde det kunde vara okontakt men jag vet inte.
borgmastaren
Jag har haft samma fel i 1 år nu. Ibland (väldigt sällan) så fungerar det att dra ner rutan. Sen får man hoppas att det går att dra upp rutan. Den stannar ibland och åker ner 1 cm... Svårt att komma upp om den gör det hela tiden.
Jag har även problem med låscylindern på förardörren. så jag misstänker att det kan vara fukt som har spökat lite.
Hoppas nån som vet mer exakt.

/Mats
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har nog inte erat problem men jag har problem med att föstret bara åker ner halvvägs av vad den ska göra när man öppnar dörren.. Vad kan det bero på?
borgmastaren
Att tillägga, min ruta åker inte ner alls när jag öppnar. Bara när den fungerar i övrigt.
ThomasMarklund
Har samma symptom på min.
Den fungera inte alls ibland, men ibland fungerar den utmärkt.

Har hört att det klickar i dörren när man försöker öppna eller stänga rutan med el-hissknappen, när det felar alltså.. Alltså verkar det inte vara knappen som det är fel på utan något annat.

Som borgmastaren skriver så reagerar inte heller min rutan när vanliga funktionen inte heller fungerar.

Ska montera isär motor någon dag och kika på vad det kan vara.
Måste vara något i dörren iaf!

/Thomas
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Istället för att den åker ner 1cm åker den ner 0,5 cm möjligtvis vill den gå upp längre men den stoppas av dörrkarmen, går det att justera det på något vis?
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
Jag hade också problem med att rutan inte gick ner när man öppnade dörren!
jag bytade fästet som låser dörren som sitter i dörrkarmen om ni för står mig rätt!

i den sitter kontakten som drar ner och upprutan!
och efter det så fungera det hur bra som helst!
den var inte dyr köpte den på BMW för 200kr har jag för mig!!

Länk
ThomasMarklund
Adrian.
Hade du problem med den vanliga funktionen i fönsterhissen under den tiden?!?
Eller var det bara vid öppning och stängning av dörren?
borgmastaren
Intressant... Det kanske är den kontakten som "slår ut" rutan?
Ska kolla min kontakt...

/Mats
32
57
328i
328i Coupe -95
Ingen som kommit på vad som är problemet med elhissen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.