|
|
|
|---|---|
| Jag behöver en billig hundfraktarbil till våren då det skall bli tillökning i familjen med en fyrbening, har kikat lite på E30 touring men får man in nån hund modell xl i en sån? Eller blir det E34, ligger väl i samma prisklass nästan om man ser på samma årsm? Kommentera ni som har erfarenheter... | |
|
Vad är det för hund? Har själv en Riesenschnauzer i dubbelbur i vår bil. Visst skulle hon få plats i en e30 också, men valde e34 av den anledningen att man kan dela av dubbelburen och ha packning i ena halvan och hund i andra. Jag tror nog att det blivit väldigt trång då i en e30. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Skotsk hjorthund. (ca 80 cm / 50 kg) Joo, jag anade väl nog att det kunde bli lite trångt i en E30... |
|
|
Är själv inne på den andra Irländska varghunden med E34:an Funkar bara bra. Den sluttande bakrutan snor dock tyvärr mycket plats.. Den förra vi hade var ca 95 cm i mankhöjd - blev ju lite hår i taket och så men annars funkade det bra. Vill man lyxa till det (för hunden) så kan man ju fälla baksätet och sätta fast ev. lastgaller i taket precis bakom framstolarna. Grattis till ett mycket trevligt hundval!!!! |
|
|
Blir väl nog till att hitta en passande E34, och det har jag ju iofs inget emot...den sluttande bakrutan får man ju leva med då, vill ju inte ha nån Volvo heller. Goobledigook: din jycke ser också trevlig ut! Hundar ska ha lite storlek! |
|
|
Våran tjej är ju en dvärg i jämförelse med era!!!! "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
w9816: Fotot föreställer förra pärlan. Den nya har efter 9 månader (75 cm och 65 kg) ännu inte lämnat in någon skriftlig protest avseende utrymmet... Dubbla takluckor är bra annars så att de kan se sig omkring :-DD berg35: Kanske mindre i storlek, men jag har för mig att Riesen är ganska stora i psyket :-)) |
|
|
goobledigook: Det kan så vara. :-) "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Får man plats med en bur med måtten 60x45x50cm i en e30 touring? Behöver också hundfraktarkombi. Men vi har en liten cocker spaniel. Blir väl ca 41cm hög och 14kg. |
|
| Är det så stor skillnad på lasutrymmet mellan E34 & E30 touring? Kollade på en kompis 520 touring och tycker inte den är nåt speciellt större än min E30? | |
|
E34 är ju 11 cm bredare än e30, det gör ju att det är mycket bredare mellan hjulhusen i dtorkombin jämfört med lilbilen. Jag har inga exakta mått på innerutrymmet i de båda bilarna men något bör det väl skilja. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
E34 touring har följande mått i skuffen: Uppfällt ryggstöd - 930 * 1088 mm Fällbart - 2/3 till vänster och 1/3 till höger Nedfällt ryggstöd - 930 * 2000 mm Volym - 460-1450 liter Måtten anger minsta stället plan golvyta. 930 är alltså mellan stötdämparna. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hej!! Har en undran med!!! Hur last utrymmet är i en e39 touring funderar på en 528 nämligen, har nämligen en irländsk varghund med!!! o den tar ju lite yta, eller om e34 har större skuff bak??? Har ju varit o tittat lite på utrymmena bak men inte direkt provat om man säger så!!!!=) |
|
|
MMmmm: Vi provade en E39 men den upplevde den som lägre i lastutrymmet än E34:an. De vill ju gärna strääääääcka ut sig lite och för att tillfredställa det så får man väl ha en Chrysler Voyager eller nåt...då kan man ju t o m skaffa en till :-DD Major ot men...tittar lite på Audi Allroad som ev. ersättning till e34:an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.