AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

Byte av elhiss, svårt?

Visa användare
6
tommy b
BMW 318iS -93
Som på många e36 coupé så är det problem med elhissen.
Har hittat mycket bra information på forumet, men inte mycket om det är svårt att byta själv.
Så är det någon som bytt fönsterhissen själv?
Jag har hört att den ska vara poppnitad eller liknande, stämmer de? Behövs något speciellt verktyg?

/Tommy
No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Jag har problem med en elhissen. Den vid förardörren fungerar att dra ner både manuellt och med automatiskt alltså om man trycker ner knappen till det lägsta läget så den går ända vägen ner. Men när den ska upp automatisk så stannar den efter halva och går ner 1 cm så man får trycka tre ggr eller hålla inne knappen för att den skall gå upp. Det är lite jobbigt. Vad är felet?
Visa användare
6
tommy b
BMW 318iS -93
Jag ska köpa bilen idag så jag har inte kunnat gå igenom det ordentligt. Den har lagt av helt på passagerarsidan, kan vara kabelbrott eller något helt annat. Fönstret har stannat nere en cm och åker inte upp igen under listen.
Tänkte bara om det var någon som har bytt fönsterhissmotor som vet om det är svårt.
Visa användare
6
tommy b
BMW 318iS -93
Det kan inte bara vara din knapp som är trasig? om du söker på fönsterhiss i forumet så kommer massor med tipss upp, bl a så sitter det någon magnet på en arm som tydligen kan orsaka problem liknande som du har.
Fo
45
Folxam
320iT -89
(325 drivlina)
fan va skönt med vevar :D

elhissar har en tendens att lägga av i nerhissat läge ...

---
BMW - BrööL! Moaa! Weeee!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.