|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt lite i forumet om katalysatorer hittade en hel del, men jag har Iaf lite mer frågor om nyare katter från 01 & framåt Hur är kvalitén på katalysatorer på nyare BMW? Är det vanligt att dom går sönder? Vad kan orsaka att dom går sönder & vad är vanligaste orsaken att dom går sönder? Hoppas någon orkar svara ? V.H Crille | |
|
Det är väl bara två saker som kan paja den; antingen "fysisk" islagning i marken eller "felaktiga" avgaser t.ex. för fet bränsleblandning eller oljeläckage. Har din pajat? Mvh |
|
|
Vanligaste orsaken är nog fysiskt våld, dvs islag. En annan populär orsak är motortvätt som ger vatten vid tändstiften så motorn går ojämt och släpper ned bensin i katten som då bränns sönder från insidan. Kanske är BMW kattar inte sämre än andras, det lanske bara är så att BMW ägare tvättar motorn oftare än andra :-) |
|
|
@JanF Men hur lång tid tar det, jag menar om man tvättar motorn bilen går ryckit typ 5min, räcker det för att katten ska gå? @rob_t_j72 Jo troligen så är bägge minna trasiga 14000:- att byta med jobb & allt.. //Crille |
|
|
Du vet att det inte är krav på att köpa original , va? Länk Kolla in sportkattarna för 2600:-/st... Mvh |
|
|
Update for @@rob_t_j72 Kollade avgasvärden idag helt normala så kattarna är hela. //Crille |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste felet på kattarna har varit att inannmätet lossat och de börjar skramla samt att de lösa delarna pluggar igen avgasflödet. ///MVH Hasso Länk |
|
Crille: Skönt!! Du får vara lite försiktig med högtrycket... =) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.