AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
647

M3 eller M3 GT? Vad ska jag ha?

Andie_83
Det handlar i så fall om M3 3.0, börjar på "lägsta" nivå, så kan jag ju bara byta upp mig *ler*. Eller en M3 GT? Vilken ska man välja?

Ha det gött

MVH

//Andy
M3GT!
Du kan få köpa min.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Behöver du hjälp med valet mellan en GT och en dussinbil som 3.0? Om priset inte är avgörande så.... Jag vet då vilken jag skulle vilja äga.
Om det är en snabb bil jag är ute efter så finns det förstås andra märken som har "bättre" alternativ. Men en GT är en raritet.
Jag skulle oxå föredra GT!

en bil jag går och drömmer om! ( när man kommer upp i lite fler år.... )

Dels för förbättrad väghållning + vässad motor, dels för att det med säkerhet kommer bli ett samlar objekt!

Sen verkar det inte skilja så mycket i pris på en fin gt och en fin vanlig....

Sen kan man ju tro ( och hoppas.. ) att en gt vårdas ännu bättre...
men det kanske inte e så...

Det finns ju skräck exempel som den som fanns med på en tråd nyligen!

Lycka till med ditt bil köp!!

Vilken du än väljer kommer du få en bil att trvias i!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Eller kanske en 3.2 om man inte tänker samla...
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Lätt gt:n!

Om valet stod mellan en 3.0 och GT så skulle det bli GT:n.

GT:n är unik och skiljer sig lätt från mängden.

Man ska ju vara säker på att man vill ha den färgkombinationen innan man bestämmer sig i och för sig.

Lycka till!

MVH / Jacob
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Som fd GT-ägare så säger jag såklart att du ska köpa dej en fin GT, kanske inte för att den är klimax att köra, men för att den håller sitt värde bättre, nu snackar vi alltså bilar i fint skick. Man får dock plåga dom rätt bra innan effekten kommer, annorlunda DMA/vanosmjukvara ger en lite annan effektkurva.

Men men... jag tenderar att tröttna och vill ha variation, 3,2:an som jag har nu är klart roligare, mer kräm, mindre soppa o fler blickar :P Dock bytade jag främst för att jag ville ha en nyare och fräshare bil, E36:an kändes sådär lagom tråkig, oavsett modell. Min åsikt. Men ska du köpa M3 3,0 - köp GT. Tveklöst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.