AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
851

Bra jobbat Guillou!

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Vettiga åsikter är aldrig av ondo... Länk

Två bilar är fler än en..
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ja, faktiskt riktigt bra. normalt är jag ingen Guillou-supporter, en människa som tar sig själv på så stort allvar blir bara pinsam. men i det här fallet har han rätt, finns ingen chans att byråkraterna når detta mål genom fartkameror. om de verkligen vill använda hastighetskontroller för att minska antalet döda kanske de skulle sluta jaga fortkörare på motorväg, eftersom det är de säkraste vägarna vi har. kan inte någon berätta det för polisen i Östergötland, som jagar längs E4:an?
sedan pratas det så mycket om alkolås, frågan är om vanligt folk verkligen vill ha det i alla bilar om de visste att man är tvungen att stanna varje 15-45 minuter för att blåsa? det innebär i värsta fall 4 stopp på vägen Västerås-Stockholm....
Och det man vet är att missbrukarna naturligtvis kommer att ta sig runt detta på något sätt. Öka antalet blås-kontoller istället för att kollektivt straffa sådana som mig som aldrig i helvete skulle köra påverkad.
det finns så många fel i trafikpolitiken att jag knappt vet var jag ska börja gnälla..... :-)

Mvh Johan
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
JAg tycker också det var bra skrivet .
Och visst är poliserna i östergötland för tråkiga , en nitisk och hämndlysten stämning råder bland länets trafikpoliser där medborgarna görs skyldiga för att de har låga löner (enligt dem själva) och inte trivs med jobbet.

Det är bättre att hålla 150 och koncentrera sig på körningen istället för att ligga i 135 och helatiden titta i backspegln -- "är det en civilare?" , själv tror jag inte att polisen stoppar fortkörare för att de vill rädda människoliv , de har nog andra anledningar.

Blev själv tagen i 141 kmh på e4:an i östergötland mitt på dagen , gles trafik och solsken med plusgrader och en bra bil - av med körkortet...
poliserna fällde också nedlåtande kommentarer över bilen som om de vore avundsjuka , samt om breda däck och fälgar.
Så i fortsättningen skriver jag inte på något alls , det är mycket bättre för poliserna att behöva sitta i räten för att få sina lapplisepengar , då kanske de tröttnar på att fälla böter för småförseelser om tillräckligt många vägrar att skriva på ?

Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED !
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är inte heller särskilt förtjust i Guillou. I denna artikeln tycker jag dock att han har en hel del vettiga åsikter. Även idioter kan ha det ibland...
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Som min morfar jämt sa
"även en blind höna hittar ett korn då och då"
kom alltid när nån av oss ungar lyckades hitta en svampjävel i skogen :)

Han skriver ju fasiken så mycket bättre/tydligare än vad fåntratten Collin gjorde när han gav sej på samma ämne för ett tag sedan.

// CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Bor i Finland, vi har iaf pricksystem och dagsböter på trafikförselser. Man börjar faktiskt ta det lite lugnare när man börjar ligga nära att förlora körkortet =)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Är det inte så i Sverige också, har man några fortkörningar bakom sig inom relativt kort tid kan körkortet återkallas. Dock är det inget standardiserat system, utan upp till länsrätterna att göra en bedömning, eller?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, så är det. Har man väldigt mycket på sig så KAN Länsstyrelsen besluta om återkallning osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.