AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
643

Hur mkt tål 535 kopplingen

jag håller på o turbo konvertera min 535a o vill veta nu innan man går vidare i bygget
hur mkt tål 535 kopplingen ?

har läst nånstans att bildelsimporten sålde 240 mm tryck platta o med original lamell skulle tåla 520 NM, men när jag kikat på deras hemsida så hittade jag endast kopplingsatser till 535 o inget mer (är det orginal koppling som tål 520 Nm ? )

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Den tryckplattan du pratar om finns med i min katalog men den är ett eller två år gammal så den kannske inte stämmer ritigt, vet ej om dom har allt som finns i katalogen på hemsidan heller. Men enligt katalogen kostar den 1200- 1300:-.

Livet är ingenting för amatörer...
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Priset på den hade stigit till 2500-2600kr för 520nm tryckplattan och nej det är inte orginal 535 den är kraftigare.

mvh Kristian
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Dom har även en sachs som pallar 627NM men den kostar runt 5 lök tror jag men den fin... Sen kan du även köra me B7:ans tryckplatta men den kostar nästan 5 lök den med på bmw...

/Daniel
ok tack för info, få nog ta o ringa till dom o kolla om dom har den kvar o vad är dags priset på tryck plattan.

lamellen har jag tänkt att sätta på sinter puckar på, så den bli lite hållbarare :)

Mvh zacka

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Kan garantera att deras 627Nm tryckplatta kan du köra med orginallamell. Då blir de ju lite mer körbart i stan, Kanske billigare lamell ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.