|
|
|
|---|---|
|
Hej! Batteriet i min 520i -88 har gett upp, jag bytte mot batteriet i min 318i -87 (e30) som är nästan helt nytt. 318-batteriet är på 62 Ah, men är en storlek mindre än det som satt i 520:n (det var på 63 Ah). Bilen startar nu på ett kick, och allt verkar fungera ypperligt förutom tomgången som sjönk till 500-600 rpm. Jag hoppas på att tomgången kommer att öka till 800 rpm som den låg på med det gamla batteriet när motorn "lärt in sig" igen. Kan det vara så att det nya mindre batteriet inte orkar ge ifrån sig nog med ström för att motorn skall gå bra på tomgång? | |
|
har nog inte med det att göra /Steffee |
|
|
Kan eventuellt vara att när du tog bort det gamla batteriet så nollställde dy bilens dator och då går den allmänt risigt i början. Starta bilen och låt den stå på tomgång tills den har uppnåt normal arbetstemperatur, kan eventuellt bli tvungen att köra en liten sväng men sedan bör den gå normalt. Mackan |
|
|
Körde en sväng med den och tomgången blev bättre när motorn blev varmare, tyvärr når den ej normaltemp iom att termostaten är paj, skall byta så fort som möjligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.