|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har problem med min 318 E30 som jag hoppas att nån kan hjälpa mej med... Den stannar alltid emellenåt när man kör, den bara dör. Snabbt in med kopplingen, vrida om nyckeln; och voilá, allt e bra igen... Den startar inte om man låter den rulla och fortfarande har växel i kan jag tillägga. Nån som varit med om något liknande?!? mvh, kano | |
powsgli |
Har haft en 318 -88 som uppförde sig likadant under två veckor. Verksta´n fattade ingenting när jag frågade.Sedan försvann det under de två år jag därefter hade den. Ingen hjälp således, ville bara informera om att Du kanske inte är drabbad av nå´t unikt. Hoppas det självfixar sig som det gjorde för mig. |
|
Har råkat ut för nåt liknande men bara 2 gånger för ett halv år sen. Verkar precis som om datorn i styrboxen måste "boota om". Kanske bara glappkontakt nånstans. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
PowerPad |
kolla bensinpumpen PowerPad |
Tojne |
Tjenare! Så här är det! Det sitter en reläbox i ett plast etui på vänster sida, mittersta reläet styr bränslepumpen byt det och bilen funkar, det är ett generalfel på E-30 reläet ska du få gratis på BMW om du visar upp det felaktiga!.. //Tony |
|
Hej Har precis samma fel som du beskriver på min. Det hände senast idag... Ska kolla upp detta direkt imorron. Skönt att det finns kunniga personer på denna sida. Tack! Hör av mej om det funkar. |
|
powsgli |
På min hjälpte det inte att byta reläet som Tojne pratar om. Det kanske finns fler anledningar till varför den stannar Men Du kan ju börja med det. Det kostar ju inte särksilt mycket. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.