|
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Vad tycker ni ? Platsar denna bil på en BMWclub-träff ? Länk tyvärr har de numera gått över till Ford-motor från Mustangen Detta är en väldigt ovanlig men väldigt trevlig (enl. motorjournalister) |
|
Hehe.. grym bil! Den kan väl få stå i något hörn kanske.. ;) Min ögonsten.. Länk |
|
| Det finns betydligt häftigare sportvagnar utan BMW-märke fast med BMW-V8. Kika på Morgan Aero 8 om ni vill se något fräckt. :) | |
V12 LeMans |
Haglund : Jag har missat att den har BMW-maskin . Då skulle man i princip kunna ha en ny Alpina B7-maskin i den och 500 hk och en vikt på 1123 kg enligt fabriken , goodigoodi runt Knutstorp . Man får väl ta ett snack med Wendels , :))))))) |
|
riktigt vidrig skapelse må jag säga!!! // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
V12 LeMans: Hrrm. Tror inte man vill ha turbolagg i en sportbil dock... En sportbil ska ju vara rolig att köra med även utan rattlåset i. Frågan är om den skulle varit snabbare runt Knutan med en turbolaggad 500-hästarsmotor än med en silkeslen 286-hästars sugmotor. Frågar du mig så gissar jag - NEJ, om inte föraren är överjävlig på obalanserade och övermotoriserade och därtill oberäkneliga monster. |
|
V12 LeMans |
Haglund : Jag menar inte "gamla" B7 ,utan kompressormatade nya B7 e65 . Håller med dig lite angående Knuttan ,där vikten och hjulbasen har större betydelse, speciellt i hårnålen . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.