|
|
|
|---|---|
|
På min 535 -90 sitter det en kabel påsatt på den femte tändkabeln, den är lika tjock som tändkabeln och sen går den in i plastkåpan som sitter över spridarna. När jag köpte nya tändkablar följde inte någon kabel med, bilen startar och går utan den, men vad har den för funktion? HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det verkar vara en viss förvirring angående den här givaren. På min 520 är den bara kopplad till motorstyrningen(2 kablar och skärm). I diagnosuttaget sitter en kabel från tändspolen, alltså inte från givare på tändkabel. Givaren på tändkabeln är en induktiv givare med låg resistans. Den används för att tala om för motorstyrningen att 6:ans cylinder tänder eftersom tändlägesgivaren inte kan skilja mellan 1:ans och 6:ans cylinder. På scheman på 525-89, 535-90(dom enda jag har kollat) så kan man se att givaren(cylinder identification sensor) har en gul och en svart kabel. Jag har nyligen haft kabelbrott till den här givaren och tycker efter reparation att motorn känns piggare och mer stabil på tomgång(kanhända att styrenheten går in i nåt nödprogram och givaren är felaktig). Är du säker på att den sitter på 5:ans tändkabel, borde vara 6:ans? Hoppas att det klarnat något. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.