|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Hörde rykten om att förenade bil i malmö planerar en jätteanläggning som ska bli färdig 2005,tydligen landets modernaste.All verksamhet ska visst ledas därifrån o FB centrum o Fosie flytta dit.Kan det stämma`?? BMW - i nöd och lust |
|
Ja det stämmer, det kommer att påbörjas i år och hela midevippen (utom plåt & lack) kommer att ligga på samma ställe ute i Fosie. Det kommer säkerligen att bli jättefint och jag ser framemot det med spänning. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu Länk sidan för Bmwtokar! |
|
Njuren |
Wow!kanske i klass med Mercedes benz ställe?Dom e alltid så pampiga BMW - i nöd och lust |
| Säger bara en sak, ju större de blir, ju dyrare lär de bli. Men visst e det trevligt att glida runt. | |
|
Det är inte nödvändigt att det blir dyrare då dom har försäljning/resservdelar på två olika ställen i dagsläget. Det blir förmodligen billigare för dom på detta viset. Min 528i Touring Länk |
|
|
PCdoktor: Jag kommer ihåg att de nämnde detta på clubkvällen på Aspö gatan, men jag trodde de skulle flytta på plåt o Lack med? eller? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Plåt och lack är väl egentligen inte Förenade bil utan en "frifräsare" som jobbar på "entreprenad" åt FB?? Nån som vet mer exakt var ute i Fosie?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| FB inkl Plåt&Lack kommer att flytta till Oxiekullar där man har köpt mark på ca 25000KVM (har för mig att BMW Sverige står för en stor del av investeringen). Detta enligt information från FB -dock har man stött på problem med miljönämnden här i stan pga "föroreningar i verkstaden"- vad detta är har jag faktiskt ingen aning om...Beräknad inflyttning senhösten 2005 | |
| Aspögatan är inte någon frifräsare på entrepenad utan ingår i Förenade Bil. | |
|
Lack och plåt ingår inte i Förenadebil. Min 528i Touring Länk |
|
Njuren |
Men de står ju Förenade bil över hela verkstan? BMW - i nöd och lust |
| Reservdelar blir troligtvis inte dyrare, men att upprätthålla en sådan anläggning måste betalas, ränka sedan ut vart pengarna kommer att dras in från | |
|
Njuren: ja det stämmer, dom gör alla plåt och lack jobb åt förenadebil. Skygazer: Jag är rätt säker på att dom har räknat på det hela. Det kan vara så att kontrakten inne i Centrum och i fosie går ut och att det blir kraftiga hyeshöjningar, det kan finnas en mängd olika förklaringar. Jag tror inte att det kommer påverka prisbilden för oss. Vi får väl se hur det blir när det är klart. Min 528i Touring Länk |
|
Njuren |
Jaså tsaros du jobbar på stygga?Handlat där ganska mycke!Snygg bil du har,e det din?Den blåa sedanen.Förresetn vad gör antennen på bakrutan?Ja har ett sådant fäöste i rutan men ingen anten? BMW - i nöd och lust |
|
Tsaros: Aspögatan gör INTE alla lack o plåtjobb till Förenade bil. Jag har vid 2 tillfällen fått min bil bortlämnad till en annan lackeringsverkstad via förenade bil Fosie. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Wendtan: Om jag inte missminner mig så har den firman som har lokaler nere på aspögatan två lokaler. Jag är rätt säker på det men inte 100%. Min 528i Touring Länk |
|
|
Njuren :) Om du klickar på länken i min signatur så hamnar du på min bil :) Antennen på Sedanen är nog till mobiltelefonen om jag inte har helt fel. Min 528i Touring Länk |
|
|
Visst har Aspögatan men plåt och en lackverkstad. Ja ser dock inte relevansen i det. De sköter inte alla lack o plåt jobb för förenade bil är min erfarenhet. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Om detta nu är ett fristående företag, borde inte de framgå av deras hemsida? Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan: det är inte ovanligt att flera firmor jobbar under ett arbetsnamn. Som ett exempel i malmö trakterna är alla "minitaxi-bolag" , oftast så är varje bil ett separat enskilt bolag. Jag har nog inte så mycket mer att bidra med i denna tråden då jag inte vet mer än vad jag redan har skrivit :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Har hört detta från flera olika håll att BMW själva inte kunde få ekonomi på plåt och lack utan dom som "gör jobbet" är en egen firma som gör det åt Förenade Bil i Förenade Bils lokaler på Aspögatan (ungefär som frisörer som hyr en stol hos en salong typ..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.