|
|
|
|---|---|
|
Hej! Värmefläkten på min 320 - 88 brann och det betyder att det inte är så roligt att köra längre... Bävar inför frågan som komma skall men... Är det ett helvete att byta fläkten eller går det enkelt på en E30? Måste hela inredningen rivas eller kommer man åt underifrån på passagerar sidan? Alla tips och råd är uppskattade! Kika på begagnade fläktar och det finns tydligen två modeller? Så jag måste väl riva fram den gamla först innan jag beställer en "ny".... Hoppas någon har några kloka råd att komma med! //Kalle | |
|
Det är Lätt! Mycket lätt jämfört med dom tankarna du går i! Öppna motorhuven, Skruva bort en kåpa som sitter på torpedväggen, kanske sex stycken 7mm skruvar, ta bort kåpan, skruva bortfläkten, sätt dit den nya, kanske ca pris 150:- på skroten, skruva tillbaka! Klart! Så var det på min 318i -87, fast jag böt värmepaketet å det var lite bökigare... Så skruva bort kåpan, lite svårt att se att det är en lucka där bland allt dämpningsmatrial... |
|
| Har du testat ? | |
Aldric |
Om du kollar under Gör-Det-Själv/Mektips/Singeltorkare E30 så får du tom bilder på det kovo snackar om. |
|
Min fläkt har börjat gnissla eller skrika ibland. Betyder det att den är påväg att lägga av eller? |
|
Aldric |
Typ, den kommer till slut kräva mer ström för att snurra så att den bara funkar på 3:an och 4:an, sen en dag ... finito. Men du kan ju alltid smörja upp den så lever den lite längre :). Kolla i mektipsen jag yrade om tidigare så ser du direkt vart smörjmedlet ska appliceras. |
|
okay får ta o fixa det. Så får jag se om han överlever. Man får tacka för hjälpen. |
|
|
jag har ingen varmluft men massor med kalluft.. kan det ha nåt med värmefläkten att göra eller.. eller är det så att om värmefläkten går sönder så har man ingen luft över huvudtaget.. har inte bytt eller fyllt på kylarvatten så det skulle behövas luftas.. behöver verkligen hjälp här.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.