AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.219

Konstigt mail från autopower.se

pa
42
parf
Honda Civic
Spammad!
Jag finns just två spammail från avsändaren galleri@autopower.se som vill förmå mig att öppna en bifogad fil. Det gjorde jag inte.

Vill bara snabbt varna ev andra som får dessa mail och att ni inte skall öppna något.

autopower är meddelad.

Parf
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Mailen kommer inte ifrån oss, utan från någon virussmittad dator någonstans i världen som skickar mail med falsk avsändare. Vi kan inte göra något åt det då det ligger utanför våran kontroll.

Mvh
Tommie, AutoPower
Jag fick oxå virussmittad mail från autopower, men Norton gjorde sitt jobb :D

Mvh
Lazze Länk
det fick ja me det var bara o slänga skiten

mvh matte

Ras.mus
Det är ju förstås den smittade datorn som lägger in autopower som avsändare. Virus brukar leta igenom ens mail för att lägga till olika avsändare till virusmailen för att lura folk.

Man kan t.ex. få ett mail "från" sin bästa kompis som hans dator skickat automatiskt med virus i.

Ingen öppnar ju mail med nått konstigt namn som avsändare, speciellt inte bifogade filer. Men får man en bifogad fil av en kompis kollar man oftast... Därför är denna typ av virus förädiska så akta er!!!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Titta på mailheedern så ser ni vilken host mailet kommer ifrån egentligen , oftast får man resolva IP:t själv men man kan iaf. se att det inte kommer från autopower eller annat ställe man inte förväntar sig spam ifrån.

Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED !
Satt i karantän = crashme[1] + NAVC.tmp

// Lazze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.