|
|
|
|---|---|
|
Min växelåda läcker olja ut mot kardanen, packbox heter det va? Hur svårt är det att byta den/går det utan att öppna lådan? //Ticco www.ticco.com | |
| skulle jag med vilja veta .var och skulle byta hardy skiva när jag såg att det läkte där.tappade lusten och sket i att byta hardy skivan.måste ju loss med skiten igen lik förbannat vore tacksam för svar.. | |
Esa |
Det är en smal sak att byta. Det svåra ligger i att moment dra flänsen med lådan på plats. Ta bort allt som är i vägen, värmeplåtar, avgassytem och kardan. Ta en mutterdragare och lossa flänsen från v-lådan. Glöm inte att ta bort låsbrickan först. Sen är det bara att bryta bort packboxen lite försiktigt. Doppa den nya packboxen i olja, knacka sen dit den försiktigt. Passa på att byta den lilla packboxen vid växelväljaraxeln. Den är lite knöligare men när man ändå håller på så...och när man ändå är vid lådan kan man lika gärna byta slitdelarna till växellänkaget. Det kostar så lite och blir sån skillnad. Jag tror man måste tömma en del olja ur lådan först, kanske ändå dags att byta. |
| stort tack..lådan är fräsh i länkaget (konstigt nog efter 18 000 och nästan bara stads körning)å oljan behöver bytas det lilla som finns kvar dvs hade läkt ganska kraftigt sen jag hissade upp bilen och kollade hardy skivan för ca en månad sedan när jag spolade rent under. än en gång tack för hjälpen.. | |
|
lämmnade in bilen för byte av dessa grejor. byte av pack boxar 2st(närmast svänghjulet och kardan)hardy skivan stödlagret+ny olja i vxl lådan 3054:- tyckte det var billigt är ju en hel del jobb att göra det själv+hall av gift om man inte har garage man kan vara i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.