|
|
|
|---|---|
|
Min airbaglampa lyser konstant på min 325 E36 -92... Hur släcker man den... Vilka kablar ska ja klippa av :) | |
cane |
Dra ut lampan, det går att nå den från instrumentshusets undersida. Tänk på att när lampan lyser är alla airbags avstängda... kanske inte helt roligt vid en krock. |
|
dra inte ut lampan!!! bättre att åtgärda problemet, dumt att köra runt utan airbag! den lyser alltså, den blinkar inte? om man (som jag) har tagit loss kontakterna på baksidan av instrumenthuset utan att koppla från batteriet och sedan kopplar på kontakterna igen så blinkar airbaglampan därför att datorn tror att airbagen inte funkar, och kopplar ur systemet...denna lampa kan släckas på bmw, jag tycker dock att du skall läsa av felkoderna via diagnosuttaget, det kan ju ge en ide om vad som är fel! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Om man ska byta ratt från airbag till vanlig gör det väl inget om man tar bort lampan på mätarhuset? MVH Patrik __________________________________________ |
|
|
det gör inget jag har själv gjort det på min eftersom jag hade airbag och bytte till en sportratt utan airbag så lös lampan konstant plockade bara väck lampan som CANE sa funkade bra. Länk:Länk Bmw 4 ever and ever.... |
|
|
Det viktiga här måste ju vara frågan varför lampan lyser, eller hur? Jag menar har man inte tex. bytt sin org. airbagratt mot en ratt utan airbag så är det ju något som är fel på systemet i sig. men om man Sankan nu inte har gjort något med systemet??? Och visst ta ut lampan eller klippa trådarna löser ju problemet...eller hur...ända tills du kör och smäller och airbagen inte löser ut.... Sankan: Har du gjort något med ratt eller stolar nyligen? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.