|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta vilka stift man byglar över på bränslepumpsrelät om man vill se att pumpen funkar. Det är en M10 motor från 84. (Tror att det är K-Jetronic) Hoppas ni förstår vad jag menar. Skriv gärna.... Ganska viktig, bilen måste starta innan onsdag. | |
|
det är 30 och 87 du ska bygla (kraftplus) 85 och 86 är bara matningen till spolen på relät som ska "slå till" kraftplusmatningen "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Patric Nilsson: Hur ser ditt bränslepumpsrelä ut ?, Jag kanska har tittat på fel i min bil. Den jag har är svart och lite högre än dom andra och har stift:87,15,31,31b. Jag ser inget stift 30 på den? Hjälp.. |
|
|
Eller, det kanske är den lilla silvriga, bredvid den andra i motorrummet som är bränslepumpsrelät eller ? Den hade stift:85,30,86c,86,87? Hjälp |
|
|
patric Nilsson_ Vart tog du vägen ???? Hjäälp!!!!!!! |
|
|
jag har en annan kaross med annan motor med annat insprutningssystem och håller således inte koll på reläfärgningar i den äldre modellen "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
men jag ska kolla och återkommer "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Tack för hjälpen i förhand.. | |
Otto Boll |
Tjo, Jag skulle oxå behöva bygla över stiften på mitt bräslepump relä men jag vet inte vilket relä det är och vart d sitter så jag tänkte höra med dig Patrik, du verkar ju ha lite koll å vi har väl i princip samma motor. Min är en 316i 90:a e30 M40:motor. MVH Otto |
|
Ingen som kan ?????? Är det det lilla silvriga eller är det, det svarta höga relät som är till pumpen ? |
|
| är det fortfarande ingen som kan hjälpa mig ??? | |
|
var ute å kollade nu hade också ett stort svart relä och ett grått/silvrigt relä i normal storlek i min säkringsbox drar till slutsats att det borde vara det silvriga som är till soppapumpen men är inte helt 100%, prova iaf, det enda som kan hända är att en säkring går "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag tycker också att det borde vara det. Min lilla silvriga är nämligen fuktskadad eller nått, dett finns bubblor i den där fuktspärren och den lå¨ter också sönder om man smäller till den lite lätt med fingret. Det borde vara det som gör att inte pumpen vill hoppa igång. Men var det 30 och 87 man skulle bygla över ? |
|
|
Eller säkringsbox........???????????????? Där sitter inte mitt sopparelä? Den sitter på vänster vid stätdämparen i fram, bredvid säkringsboxen. |
|
|
Hur der ditt relä ut som du tror är till pumpen? Vilka stift har den ? hur ser kretsen ut som man ser på sidan ab relät ? |
|
|
plockade aldrig loss reläna öppnade bara på säkringsboxen för att snabbkolla, men jag kan kolla i morgon om du vill "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Det skulle vara bra. Kolla hur kopplingskretsen ser ut ? Det är en bild på den, på sidan av pränslepumpsrelät! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.