|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nån ngn erfarenhet av att montera vinge på e32? Funderar på att köpa den modellen, men jag gillar inte den stora lutningen på bakluckan... har fått för mig att en vinge kanske kunde rädda utseendet? Har nån sett bilder på ett liknande arrangemang? /Tretov Vänster hand är där tummen sitter till höger. | |
|
hur ser en vinge ut på e32?? mvh matte |
|
Ras.mus |
Jag håller med dig fullt ut! Lutningen på luckan är inte helt 100... Jag har sett en vinge på en bil och det tyckte jag var skitsnyggt. Men det var på en E32 med M3E30-stuk på skärmarna osv så det var ju en och annan som hade nått o säga om det förstås... Fattar inte det, kan/vill/har man inte råd o styla till sin egen E32:a och andra gör det är det väl upp till dem? E32 är ju inte bättre bil än 5 eller 3-serierna, det är ändå en gammal bmw och de ska ju stylas till!! Så satsa på en vinge du! Och hittar du vingar någonstans så skriv det här, säkert fler som är intresserade! Tips: sök på ord som "original" "skamligt att styla" "sjuserien" osv så hittar du säkert nån tråd med folk som klagat på stylade E32:or... |
|
Jag har sett några olika E32 med vinge, men jag tycker inte det är snyggt. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det var nån på powerbörsen för ett tag som sålde en vinge till E32 det var en volvo 850 original vinge.man kan undra om det ser bra ut på E32?! |
|
|
Tycker inte heller att jag sett något som tilltalar mig i stylingväg på en E32.a...Förutom lite fräscha 17-18''fälgar + en smakfull sänkning. Tycker inte det finns någon vinge iaf som kan "rädda utseendet". Mvh Janne. |
|
|
Det finns m.a.o. inget man kan göra åt den där ankstjärten till baklucka? Bilen i sig är fin, men jag gillar inte alls aktern... Och att satsa på den senare 7-serien bara för bakluckans skull verkar lite överdrivet...även om man får en hel del annat på köpet :p /T Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
Ras.mus |
Det finns säkert en vinge! Det finns många universal-vingar på marknaden som säkert går att peta dig. I värsta fall kan man tvingas modifiera vingen lite i infästningarna men det brukar ju vara gummi eller andra mjuka material i dem så det är säkert lugnt. Så ta mått på luckan där du vill ha vingen och gå på en skrot t.ex. och kontrollera intressanta vingar. Annars hitta någon försäljare av vingar och se om någon kan tänkas passa även din bil. Det BEHÖVER ju inte stå att den passar E32 för att den ska göra det... |
|
Baken på E32 är ju otroligt vacker. Har sett vinge på en bil här i stan och det var inte fel, men original är bäst :) /John |
|
|
Gillar man inte e32:ans baklucka så kommer den väl knappast att blir snyggare med en vinge??? Själv brukar jag ömsom skratta och ömsom gråta när jag ser vingar monterade på e32 och e34 bilar, otroligt fult och smaklöst tycker jag, bara en blind kan begå en sådan utseendemässig våldtäkt på så vackra bilar!!! BMW CS #5139 |
|
|
Hej Instämmer med J.L... för oss som uppskattar skönhet och former så är ju E:32 fulländad, lägger du till, eller drar ifrån något för att ändra linjerna så är det en skymf. bättre att skaffa en volvo 240 att leka med i så fall. Jjajajajaja..... det finns olika smak, jag vet! Mvh Skalman |
|
Ras.mus |
Om nu E32 är fulländad, vill någon av er ha en E38 ? Eller en E65? De två tycker jag är mycket mer fulländade än E32. Men men, smaken e ju som baken ja. |
|
Visst vill jag hellre ha en E38, men de är så dyyyra...har E34 nu. /T |
|
|
Jag uppskattar samtliga BMW modeller för sina linjer, jag menar, det är ju som tavlor/konstverk .... alla är unika, och bör inte kluddas på i efterhand. ;) Mvh Skalman |
|
|
Nu blir jag väl arkebuserad i gryningen, men jag undrar varför man skall kladda på spoilers och kapa fjädringen på en 7:a. Vill man ha en sportbil så väljer man inte en komfortkryssare som väger 2 ton, den kan du aldrig få att bli en konbaneraket. Bilen är byggd för komfort, hela konstruktionen går ju ut på det. Enbart sänkfjädrar innebär inte automatiskt bättre väghållning, däremot alltid dålig komfort. Alla mjuka gummibussningar och en hög vikt gör bilen för lös i hullet jämfört med de hårda fjädrarna. Jag tycker det ser oerhört billigt ut med plastvingar. Som tur är finns det väldigt få stylingtrådar här på 7-serieforumet. |
|
735 |
racecriuizer: Håller med dig! Stylingen på denna bil tycker JAG ska inskränka sig till vackra fälgar och möjligtvis sänkning och vita blinkers.... |
|
Volvo 850 vinge med broms ljus sitter som gjutet!! // N |
|
|
Lutningen på bagageluckan är inte så farlig på en bil med rätt höjd bak. En säckig E32:a ser riktigt sliten ut och proportionerna blir konstiga. Min är sänkt 30 mm fram och lite säckig bak men fortfarande lite kilform, och då försvinner lite av "vinkeln" på bagageluckan "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Jag tycker e32:ans själ sitter i bakdelen , och kan man köra en e32:a så är det just bakdelen som syns på de här bilarna. Gillade jag inte e32:ans bakdel skulle jag definitivt satsa på en annan bil då fronten är högst medioker medans e38:an har en snyggare front 3G ger dig Cancer. |
|
|
Håller med wadel här...Snygg bakdel på E32..Original. Är faktiskt sugen på en till E32,just pga dels baklysenas utformning+den lilla "spoilern" som bakluckans akter är utrustad med..:) Fronten med "750 look" gör faktiskt att min 735.a ser riktigt bra ut i fronten också..Snygg bil överlag tycker jag. Mvh Janne. |
|
| hur sitter en 850-R vinge på en 735...dom vingarna är ju grymt snygga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.